Benvinguda 2017

dimecres, 9 de maig de 2012

CRÈDITS DE SÍNTESI DE L’ESCOLA
Els alumnes de 1r, 2n i 3r  d’ESO de la nostra escola han acabat el treball de crèidit de sintesi d’enguany. Per fer-lo  van realitzar unes sortides a diferents llocs de la geografia catalana, espanyola i europea. Aquest crèdit comporta fer un treball previ abans de la sortida, un treball de camp i un de  posterior que es duu a terme a l’escola.

Els alumnes de primer d’ESO van romandre al Pirineus realitzant un treball d’investigació sobre Catalunya Nord. Entraren en contacte amb una part de Catalunya que potser desconeixien com a tal  i descobriren que el català és una llengua parlada a França. Que un percentatge elevat d’habitants el parlen, evidentment  amb unes diferències de lèxic i de pronuncia. També descobriren en aquesta zona, una gastronomia diferent, unes construccions adaptades a l’alta muntanya,un parc animalier que val la pena visitar, sobretot amb neu, mentre esquiaven en diferents pistes ubicades en aquest espai, Formigueres, Puigmal, Els Angles i Porte- Puymorens.

Els alumnes de segon d’ESO van anar a Madrid, allà feren una estada en un cèntric alberg que els permeté visitar la ciutat, els monuments més emblemàtics i els museus d’art més importants. També s’arribaren a Toledo, bressol durant molt temps de tres civilitzacions, que van aprendre a  conviure pacíficament. En tot moment la llengua de comunicació emprada fou el castellà. L’experiència viscuda pels alumnes va ser del tot gratificant, i gratificant fou també la capacitat que van mostrar per adaptar-se ràpidament a parlar en castellà i a moure’s per una gran ciutat.

Un grup d’alumnes de tercer d’ESO, els que estudien francès com a segona llengua estrangera, era a París, concretament  a casa dels alumnes de l’Escola Blanche de Castille de Villemomble. Aquest  intercanvi no és només un intercanvi lingüístic, suposa també un esforç dels joves per adaptar-se a un entorn que no és el proper, a una manera de viure que no és la de casa, a una gent que coneixen poc o de res. Això, els exigeix una gran capacitat d’ adaptació i una actitud del tot positiva, que afavoreixen en bona mesura el seu creixement personal i que els servirà de base per a la seva vida futura. Els alumnes van viure intensament els dies d’estada a la capital francesa, de ben segur que l’experiència els ha deixat un bon record.

Els alumnes que decidiren no fer cap d’aquestes sortides van fer un estudi del Modernisme a Catalunya, concretamnet estudiaren els edificis modernistes més emblemàtics de la nostra ciutat.
De ben segur  podem dir que realitzar el crèdit de sintesi ha estat una experiència molt gratificant per a tots!

El grup de 1r d'ESO

El grup de 2n d'ESO