Benvinguda 2017

dijous, 17 de maig de 2012

Marato per la pobresa

MARATÓ PER LA POBRESA , TV3 A L’ESCOLA
Els alumnes de l’escola han participat en la Marató per la Pobresa organitzada per TV3 i Catalunya Ràdio.

L’equip de pastoral de la nostra escola, ens proposa participar en la Marató per la pobresa, com a activitat solidària d’aquest curs. Per fer-ho s’organitza un acte on hi puguin participar tots els alumnes. S’acorda que cada alumne pinti una mà, amb la que s’ompliran les lletres que formaran el lema de la Marató “Que ningú es quedi fora de joc”. Juntament amb la mà, els alumnes  porten un 1€ solidari, amb el qual es compren les xocolatines fetes per aquesta ocasió.

Durant la preparació ens proposen que TV3 pugui gravar l’activitat, evidentment acceptem encantats. Per aquest motiu en Jordi Gil, periodista i presentador de l’Info K, l’informatiu per a nens del Canal 33,  ha vingut amb els seus càmeres, a enregistrar l’acte que hem dut a terme, així que els alumnes han tingut l’agradable sorpresa de convertir-se en actors per un dia.

La jornada comença amb una xerrada sobre la pobresa, a càrrec de l’Albert Francolí, tècnic del Servei Solidari d’Escola Pia de Catalunya,  dirigida als alumnes de 1r d’ ESO, que han mostrat molt interès cap al tema fent moltes aportacions. A continuació, i desprès de fer un esmorzar solidari,  ens hem trobat tots els alumnes, mestres, professors i PAS al pati, on dos alumnes de 4rt ESO han llegit un manifest sobre la pobresa. Seguidament l’Api i la Carbassa ens han portat les lletres  fetes entre tots, per construir el lema. Tot ha estat  enregistrat i seguit fil per randa per en Jordi Gil i els seus col·laboradors.

Desprès de l’acte solidari, en Jordi ha  entrevistat alumnes de 5è i 6è de primària i, també, de 1r i 2n d’ESO,  cal dir que aquests, han fet bones aportacions i s’han sentit contents amb l’experiència viscuda.

En Jordi ha estat molt amable amb tots els alumnes, s’ha fotografiat amb ells, ha tingut temps per parlar-hi, per signar autògrafs… L’experiència ha resultat molt gratificant per a tots plegats!

Podrem veure el reportatge a l’Info K durant els propers dies i, també, el dia de la Marató, que és el diumenge 27 de maig.

En Jordi ens ha deixat això per a tots nosaltres!