Pre-Inscripcions

Inscripcions Aula Musical

dijous, 17 d’octubre de 2013

16 D’OCTUBRE JORNADA DE RESSUCITACIÓ CARDIO PULMONAR

Avui, a l’escola, ha estat un dia especial, durant tot el matí hem  rebut unes classes diferents, unes classes que ens ajuden a créixer i a saber actuar davant emergències que ens podem trobar en el dia  a dia, a casa, al carrer...
Amb el títol  Les nostres mans poden salvar vides. Jornada Europea de Conscienciació de l’Aturada Cardíaca i la Reanimació, tècnics d’ambulància, infermeres i metges ens han explicat que cal fer davant una situació d’emergència.

Els alumnes més petits de l’escola han vist com era una ambulància, els han ensenyat la camilla , els han posat el casc,  han vist la importància que té l’ambulància en una emergència mèdica.
Amb els alumnes de primària, que ja són més grans, els han ensenyat , també, com és una ambulància i han simulat immobilitzacions amb la fusta espinal i collaret cervical; han immobilitzat cames, braços.. i han utilitzat el matalàs de buit i les corretges road-strips.
Els alumnes d’ESO, han rebut una classe teòrica –pràctica, del que cal fer en cas d’emergències de pèrdua de consciència. En primer lloc els han ensenyat què és una emergència, què significa perill, seguretat i sobretot consciència.
Amb la presentació d’un power point se’ls ha explicat tota una sèrie de conceptes i a través d’un vídeo han pogut veure com funciona un DEA. Tot seguit ha succeït el millor, els alumnes han pogut practicar entre ells la PLS (Posició Lateral de Seguretat), també han practicat amb un ninot compressions toràciques i han vist com funcionava el DEA.
Podem dir que el dia ha resultat molt interessant i que la lliçó apresa avui ajuda, i molt,  a la nostra formació.
Gràcies a tot l’equip sanitari que de manera voluntària i altruista ens ha dedicat aquest mati!