Benvinguda 2017

divendres, 3 d’octubre de 2014

Llum i premis!

Es tanquen els llums, tothom fa silenci, l'emoció a flor de pell. Lluis Torner, director de l'ICFO presenta l'acte i cedeix la paraula a la Míriam que ha sigut la part visible de la logística del concurs i s'adreça a tots els nens com a grans divulgadors científics. Comenta que hi ha grups que han respost que mirar les estrelles és mirar la llum del passat i que una senyora que va comentar els treballs va dir que ella, veia “el futur” que si tots aquells nens i joves en sabien tant i ho explicaven així de bé, allò era el futur!!

Després d'aquestes paraules tant coratjoses agafa la paraula en Pere Renom, un dels presentadors del programa de televisió “Què, Qui, Com” i parla de la llum, de la ciència i de la curiositat. Un gran orador en Pere! I ara sí!! Comença l'entrega oficial de premis!!!
Els primers en pujar a l'escenari són els nostres alumnes de cinquè (ara sisè) del grup : “Per què fan llum els llampecs?” Els dónen el premi als millors comunicadors i actors i en veure el seu vídeo en pantalla gegant tots ens emocionem i aplaudim amb devoció. En Pere Renom i la Mireia els entreguen el premi, els posen la bombeta i els donen el trofeu. Dos dels actors premiats llegeixen unes paraules i agraeixen el premi.

Pugen els creadors del vídeo més ben valorat a les xarxes socials i seguidament, el premi a la millor resposta de la categoria vermella. El del nostre grup “PiaNotícies” que van respondre la pregunta “És veritat que mirar les estrelles és mirar la llum del passat?” Els entrega el premi la Mireia Vilapuig, actriu. Els representants del grup llegeixen unes paraules d'agraïment i recullen el trofeu. Reben grans aplaudiments i estem tots molt emocionats!!

Van repartint els premis de les altres categories i és el moment de les mencions. Mirem tots els vídeos i els cinc primers grups pugen a l'escenari a recollir el guardó i adreçar unes paraules en públic. El grup que es va atrevir a treballar en anglès és dalt l'escenari i el seu discurs d'agraïment és en anglès. Brave for them! Congratulations!

I ara sí, el torn és pels benjamins de la sala, els nostres nens de Cicle Inicial que han aguantat heroicament les quasi dues hores d'acte. Estan contents i nerviosos i riuen molt quan es veuen a la pantalla gegant. Quan els fan pujar són ovacionats i gaudeixen del seu moment de protagonisme. Els seus portaveus llegeixen les paraules d'agraïment a la perfecció i reben el seu guardó!!

Per acabar Lluís Torner pren la paraula i transmet, com bonament pot, la immensa alegria i emoció que sent i va sentir mirant els vídeos i doannt els premis. No té paraules per tots els participants, els ofereix, ajuda, assessorament i tot el que pugui donar per fer feliços aquells nens que l'han fet feliç a ell participant al concurs “Illuminating Curiosity”