divendres, 20 de maig de 2016

El Bisbe Francesc visita la nostra escola

Dimecres, el Bisbe Francesc va  visitar la nostra escola, dins el conjunt de visites que està realitzant a totes les escoles cristianes del Bisbat de Girona.
Va poder conèixer el nostre projecte educatiu, la nostra manera d’entendre i viure el món, va veure  com treballem a les aules, a la mediateca, va poder parlar amb alumnes de Primària i demanar-los què feien, què els agradava, i finalment va conversar d’una manera planera i molt propera amb tots els alumnes de Secundària de l’Associació d’Alumnes, del Parlament Verd i del Club de Lectura.
Li vam explicar quins eren els nostres projectes, les nostres activitats, llavors ell es va presentar i ens va comentar quines eren les seves responsabilitats. Finalment, i aquesta part va ser la més interessant i bonica,  a partir de preguntes molt ben formulades pels alumnes, el Sr. Bisbe va explicar-nos la seva opinió i també la visió de l’església, davant temes com la ciència i la religió, el paper de la dona l’església, els joves,  la sexualitat, la crisi dels  refugiats sirians i d’altres països, els valors que voldríem que marquessin el nostre món, …
Aquestes preguntes ens parlen de les inquietuds, els dubtes, les opinions dels alumnes de la nostra escola i de la societat en general, i van servir per fer un diàleg ric i actual.

Fou doncs,  una visita molt enriquidora i interessant.