SUMMEM

Pre-Inscripcions 2018-2019

dimarts, 30 de gener de 2018

Els Drets Humans a les nostres mans. DENIP 2018

Dia 30 de gener  és el "Dia Escolar de la No violència i la Pau", el DENIP.
Tota l'escola ha participat d'un acte conjunt on el fil conductor han sigut els Drets Humans. Cada classe n'ha treballat un i ha creat una capseta amb un desig que s'ha deixat caure del amb globus. Després un globus gegant s'ha emportat cel enllà una altra caixeta amb els desig de que els Drets Humans es compleixin arreu del món.

Després d'un emotiu parlament escrit pels alumnes de l'Associació d'alumnes, que reproduïm després de les fotos, ha finalitzat l'acte amb una cançó de Gibert d’Artze  que es diu "Al país Blanc".

Clica AQUÍ per veure més fotos

DENIP 2018
EDUCACIÓ: Tots tenim dret a aprendre.
SALUT I BENESTAR: La salut és la nostra força, i el benestar, els nostres somnis.
DESCANS I LLEURE: Volem poder descansar del treball del dia a dia. El nostre temps lliure ens permet descobrir mil coses.
CULTURA: La cultura ens permet ser part d’un poble. Jo i els altres en volem formar part.
LLIBERTAT D’EXPRESSIÓ: Pensa. Expressa’t. En tens dret.
LLIBERTAT PENSAMENT I RELIGIÓ: Jo hi crec, jo hi puc creure. Tu també.
PROPIETAT PRIVADA: Vull tenir per poder compartir.
IGUALTAT DEL MATRIMONI: Estima a qui vulguis, en tens dret.
LLIBERTAT DE REUNIÓ I ASSOCIACIÓ: Entre tots podem construir més somnis.
RESPECTE PELS DRETS I DEURES DE LA DECLARACIÓ: Els Drets Humans són el nostre horitzó. Anem-hi.
TREBALL I LLIBERTAT SINDICAL: El treball ens fa lliures. Lluitem per millorar les condicions de treball
PARTICIPACIÓ DEMOCRÀTICA: Vota, la teva veu importa.
ORDRE SOCIAL I INTERNACIONAL: Tothom té dret a viure a on vulgui. Les lleis fonamentals són per a tothom
SEGURETAT SOCIAL: Ens cal una medicina per a tothom i de qualitat, per quan no ens trobem bé.
COMUNITAT: A tots ens agrada estimar i sentir-nos estimats.
LLIURE CIRCULACIÓ NACIONAL I INTERNACIONAL: Les fronteres no han de ser un impediment.
VIDA PRIVADA I FAMILIAR: La privacitat és dignitat
PRESUMPCIÓ D’INNOCÈNCIA: No podem jutjar a ningú sense deixar que es pugui explicar.
JUDICI JUST I PÚBLIC: La justícia ha de ser independent i cal que defensi els drets fonamentals de tothom
NACIONALITAT: La nostra nacionalitat és el fonament, són les arrels de la nostra persona. Som part d’un poble.
PROHIBICIÓ DETENCIONS ARBITRÀRIES: No es pot detenir a ningú sense motiu.
ASIL: La protecció de la persona, davant de tot. Open the borders.
IGUALTAT DAVANT LA LLEI: Tots som diferents, però la llei ens ha de fer iguals, perquè no volem discriminacions de cap mena.

PROHIBICIÓ DE LA TORTURA: Davant qualsevol forma de tortura diem ben fort. PROU!
RECONEIXEMENT DE LA PERSONALITAT JURÍDICA: Totes les persones tenim un nom
VIDA, LLIBERTAT I SEGURETAT: La vida és el més important que tenim.
PROHIBICIÓ DE L’ESCLAVITUD I LA SERVITUD; No volem nens esclaus. Volem escoles pels nens.
LLIBERTAT I IGUALTAT; Ser lliure és poder construir el futur
ASSISTÈNCIA LEGAL; Tothom ha de poder tenir algú que l’ajudi.
DRETS I LLIBERTATS UNIVERSALS; Els Drets Humans estan a les nostres mans.