Gràcies

Casalet Estiu

divendres, 20 d’abril de 2018

Presentació SUMMEM

Ahir al vespre es va fer la presentació del SUMMEM,  projecte d’innovació educativa, a l’espai RCR d'Olot.

L'acte va ser molt amè i va comptar amb la presencia d'agents de la nostra comunitat educativa així com del director de l'Institut de Ciències Fotòniques de Catalunya (ICFO)

En primer lloc, en Miquel Àngel Zarza i na Margalida Asparó, directors de l'escola, van explicar d'on venim i com sorgeix la necessitat d'innovar. Amb el sistema educatiu que teníem no podíem donar respostes a preguntes de la vida quotidiana, tant per connectar coneixements de diverses àrees com per treballar en equip. És per això que els professors de l'escola es van començar a formar en treball cooperatiu i en fer bones preguntes, així com, amb un mètode que ens ajudés a donar respostes.
Han estat anys de molt d'esforç perquè innovar no és fàcil, però per canviar i millorar el món cal esforç i constància i sortir de la zona de confort.

Instants després l'Estel Paloma de l'Escola Pia de Catalunya va conduir l'acte on  va combinar una entrevista amb en LLuís Torner, amb exalumnes de l'escola, alumnes del centre, un mestre i una mare que van poder explicar com viuen i han viscut el SUMMEM.

En Lluís Torner, va explicar que en ciència es treballa sempre fora de la zona de confort, que els equips són multidisciplinars i que no han de tenir por a equivocar-se. Han de ser molt perseverants i no rendir-se i fer-se contínuament preguntes sense resposta tal i com estem fent amb el SUMMEM i que el que treballes avui potser no tindrà aplicacions pràctiques reals fins d'aquí uns anys.

D'altra banda en Ferran i la Marta, exalumnes, que només van viure els itineraris a 3r i 4t d'ESO van comentar que els havia ajudat a créixer com a persones i a obrir la ment, a mirar més enllà d'una perspectiva i que quan vénen a les portes obertes els agrada molt veure com està canviant l'escola.

En Jordi i en Quim de P5, van parlar del seu itinerari "Per què estornudem amb la llum del sol?" i com aprenen plegats.

La Judit, mare de 3 fills (2 exalumnes i en Guillem alumne) va explicar com han percebut el canvi i com ho viu el seu fill a casa, el tipus de preguntes que es formula en Guillem i com afronta els reptes és més ric i hi ha connexió entre aprenentatges. En Guillem per la seva part va parlar de la seva experiència amb el SUMMEM.

Per acabar l'acte, els directors de l'escola van agrair la col·laboració de tots els ponents, el treball de l'equip docent, la confiança de les famílies i la il·lusió dels alumnes.
Més fotografies Aquí