dimecres, 30 de gener de 2019

CELEBREM EL DENIP 2019

Dia 30 de gener  és el "Dia Escolar de la No violència i la Pau", el DENIP.
Tota l'escola hem participat d'un acte conjunt on el fil conductor han sigut la pau i l'amistat.
Hem fet dues activitats ben diferents per commemorar un dia tan especial: Un Lipdup i una "Càpsula del temps".

El Lipdub que hem gravat conjuntament parla de l'amistat, com una bona manera de recordar i celebrar el DENIP.
La cançó dels Txarango es titula "Compta amb mi", i des dels nens i nenes de P3 als nois i noies dels Cicles Formatius hem representat l'amistat i l'ajuda mútua amb escenes com agafar-se per l'espatlla, fer-nos massatges, deixar-nos caure perquè l'altre ens pugui recollir, ajudant a pujar les escales, movent-nos a ritme d'un body-percusion, fent un túnel o bé representant figures d'acroesport.
L'amistat es dibuixa amb amics i amigues. I la Pau es construeix a partir de compartir amb els altres, de lluitar plegats, de ser amics i amigues, de creure que cal comptar amb els altres per transformar el món.

Posteriorment, hem posat en comú els nostres desitjos, propòsits i reflexions per guardar-ho a la "càpsula del temps". Una carpeta que es mantindrà guardada ala mediateca fins d'aquí 5 anys, moment en que la tornarem a obrir per comprovar en què hem avançat.

Finalment juntament amb la coral de l'escola hem interpretat una cançó d'Agnès Algueró sobre la pau.
Hem conclòs l'acte amb l'escena final del Lipdup on sortirem tots amb les mans enlaire.