“Si els nens, des de la primera infància,
assimilen una adequada formació
en pietat i lletres,
se n’ha d’esperar, amb tota seguretat,
un venturós reeiximent de la pròpia vida”

Josep Calassanç (1557-1648)

L’Escola Pia d’Olot, és una comunitat educativa que des de fa 150 anys és present a al comarca de la Garrotxa. Durant tot aquest temps ha treballat per fer realitat el seu projecte educatiu.

L’Escola Pia d’Olot, com a part de l’Escola Pia de Catalunya, som una institució al servei de la societat, inspirada en l’esperit de l’evangeli, oberta a tothom i arrelada al país. Eduquem infants i joves per ajudar-los a créixer com a persones lliures i autònomes que, de manera crítica, puguin viure en comunitat i se sentin compromesos en la construcció d’un món més just, sostenible i en pau.

La nostra escola és:

• OBERTA. Ofereix un servei d’interès públic, que respon al dret que tota persona té a l’educació.

• ACOLLIDORA. Promou una relació propera i familiar entre les persones i un ambient que la fa possible.
  • INNOVADORA. Adopta mètodes didàctics pràctics i motivadors.
  • PARTICIPATIVA. Promou la coresponsabilitat i la implicació de les persones en la presa de decisions.
  • ARRELADA. Promou el sentit de pertinença, el coneixement i l’estimació de la pròpia cultura.
  • TRANSFORMADORA. No es limita a reproduir models socials i culturals, sinó que genera el progrés de les persones i de la societat.

Construïm somriures