VIU EL SUMMEM 2020-21

La pandèmia ha sacsejat el món i la societat en general, modificant les nostres rutines i les nostres  costums. La nostra escola no ha sigut una excepció i la COVID ha canviat l’organització de la vida  del centre. Els nens i nenes, els docents i les famílies, però, s’han adaptat a la situació i han sabut  actuar segons les restriccions i les mesures perquè la vida a l’escola segueixi “viva”.  

En un any normal, durant el curs escolar eren moltes les vegades que l’escola obria les seves  portes i mostrava a tota la comunitat educativa tot el que fem. Però segurament, el moment més  esperat i a on hi havia una interacció més gran entre alumnes, famílies i docents era la jornada  del Viu el SUMMEM. Al llarg d’un dissabte al matí, infants, adolescents, famílies i mestres  omplíem l’escola i pares, mares i familiars s’apropaven i entenien la manera com el seu fill o filla  aprenia de forma significativa. Com molt bé ja sabeu, el SUMMEM és un projecte d’innovació  educativa que ens permet facilitar l’aprenentatge dels nostres alumnes i apropar els processos  metodològics necessaris per entendre els reptes del segle XXI.  

Aquest any i per culpa de la COVID, la jornada l’hem organitzat perquè pugueu Viure el SUMMEM des de les vostres cases durant el proper cap de setmana. Dijous 25 de febrer l’equip docent  enviarà un KIT SUMMEM al correu del vostre/a fill/a. Aquest kit estarà compost per una fitxa i  un vídeo. La fitxa us servirà perquè pugueu contextualitzar tot el treball que s’ha fet a la I I + D  fins ara; el vídeo us explicarà la tasca que haureu de fer amb els vostres fills i filles i que la setmana  vinent posaran en comú a la classe. La idea d’aquesta activitat és que ajudeu a la tribu a seguir  endavant amb l’itinerari que estan fent. La vostra col·laboració és clau! 

Aprofitem doncs per convidar-vos a gaudir d’unes hores de la màgia de l’educació, aquest any  des de les vostres cases però amb el mateix entusiasme que quan podíem participar tots junts a  l’escola. Alhora, us proposem que al llarg del cap de setmana compartiu les tasques realitzades  a les xarxes socials, etiquetant-nos amb @escolapiaolot i #ViuelSUMMEM2021. 

Moltes gràcies per la confiança

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Arribats el dia i amb l’ajuda de l’Api i la Carabassa  donem a cada un dels alumnes un kit que conté: 

  • Planter de pastanaga
  • Llavors d’userda. 
  • Instruccions de com plantar les nostres hortalisses. 

Demanem als Cavallets i a les seves famílies que ens ajudin a fer un petit hort a casa. 

Alerta, estigueu atents i observeu bé què passa al llarg del temps.

 

Una abraçada! 

QUI CREIX MÉS DE PRESSA, UN CONILL O JO?"
CONTEXTUALITZACIÓ

Arribada d’un paquet misteriós a l’aula. Ens preguntem què hi pot haver a l’interior. 

Sorpresa! Són dos conills porquins!!

Amb l’ajuda de les famílies, fem l’elecció dels noms pels conills. A mesura que van passant els dies anem rebent informació per poder-la treballar. 

Comparem els conills de granja amb els conills porquins. També ens comparem nosaltres i observem que tant els conills com les persones, necessitem menjar i beure per poder sobreviure.. 

 

Podem fer créixer menjar pels conills a l’escola? 

 

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Proposem unes activitats i reptes per a treballar la xocolata a través dels sentits. 

Els donem un kit amb:

  • unes instruccions per a dur a terme les activitats i que preparin el material de casa. 
  • un pal de polo. 
  • un barret de cuiner fet per ells.

Demanem als Pollets  i a les seves famílies que juguin i experimentin amb la xocolata durant una estona, que gaudeixin i passin una estona ben dolça. 

Les activitats proposades són:

  • Desfer xocolata per a pintar amb els dits i fer una obra d’art. 
  • Amb la xocolata desfeta i el pal de polo, fer una piruleta per a menjar. Veure el canvi d’estat. 
  • Amb els ulls tapats amb un mocador, provem diferents tipus de xocolata i endevinem de quina es tracta amb els sentits del gust i l’olfacte. 
  • Cantem i ballem al ritme de la música de la xocolata. 
PER QUÈ LES XOCOLATES SÓN DIFERENTS?
CONTEXTUALITZACIÓ

El patge reial els HI envia un missatge a la tribu dels pollets i els explica que els havia vist a molts d’ells en el campament. Ella ajudava a la Carmelera i  els hi va repartir caramels i xocolata. També els va fer una pregunta de llançament: Totes les xocolates són iguals?

 

Es va demanar als nens què ens sabien sobre la xocolata, d’on creien que sortia i si els agradava. També es  va demanar informació als nens i a les famílies, que  van col·laborar molt. 

Durant unes setmanes vam aprendre d’on surt la xocolata, com s’elabora,  quins tipus hi ha i en quins estats la podem trobar. 

 

En aquest moment estem treballant com podem conèixer i treballar amb la xocolata a través dels 5 sentits.

 

 

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Els alumnes conjuntament amb les seves famílies han d’intentar elaborar el millor pa de la Garrotxa. 

 

Per fer-ho tindran un Kit que s’emportaran el divendres de l’escola. Què hi haurà:

  • Una pre-massa dins una carmanyola que els alumnes hauran portat de casa.

  • La recepta que han fet per GGCC per acabar el pa.

  • El buidat de les entrevistes on han demanat quins condiments poden millorar el pa.

  • Un farcell per poder embolcallar-ho tot.

A més, al site hi haurà el vídeo de la nostra experta, l’Eva, que ens aconsellarà com cal enfornar-lo.

 

El dilluns següent, els mestres se’ns farà la boca aigua veient com els nostres forners esmorzen amb els millors pans de la Garrotxa. 

"COM CREUS QUE HAURIA DE SER EL MILLOR PA DE LA GARROTXA?"
CONTEXTUALITZACIÓ

El repte va lligat al nom de la nostra Tribu. Durant el primer trimestre, s’escull democràticament el nom que ens identifica com a col·lectiu; i a partir d’aquí llancem la II+D amb el vídeo de l’Eva, flequera d’Olot, que ens demana ajuda perquè no recorda com fer pa.

Per grups cooperatius han de recollir la informació que ens dóna l’Eva al seu vídeo i contrastar-la amb la informació que han portat des de casa o bé hem trobat a les xarxes o a la mediateca de l’escola. El vídeo ens ha plantejat moltes preguntes.

Per aquest motiu,  -també de manera cooperativa- preparem unes preguntes per fer a l’Eva quan anem al seu obrador.

Els continuats confinaments de la nostra Tribu, ens porten a posposar la sortida a la Fleca de l’Eva, per conèixer com és un obrador i quins instruments utilitza per fer el pa. I la II+d agafa un nom camí des de l’escola a casa on es plantegen noves tasques com: comparar la cuina de casa, la cuina d’una masia i la de l’obrador. Tots junts arribem a conclusions. També els alumnes elaboren un vídeo explicant amb què els hi agrada acompanyar el pa del berenar. Inventem contes que passen a una fleca amb personatges i objectes màgics populars…

 

Necessitem saber com és el pa, per això portem una saca amb pans diferents i deixem que els alumnes facin les primeres descobertes a través de la manipulació, l’observació i els sentits. Tot seguit els plantegem la pregunta: com és el pa per fora i per dins?(a l’escola i des de l’escola a casa a les connexions). Les idees prèvies les representem gràficament en una fitxa on dibuixem el pa per fora i per dins.

A l’espai II+D deixem una taula amb material per observar, informació que han portat des de casa o bé de l’escola i elaborem plegats el mural o mapa del que anem descobrint a mesura que va avançant la II+d. És un mapa viu que ens serveix de guia per encaminar el recorregut que fem plegats per respondre a la pregunta de la IA: Com creus que hauria de ser el millor pa de la Garrotxa?

Experimentem amb alguns ingredients que ens han dit els mateixos alumnes que són necessaris per fer pa Fem una primera massa amb farina i aigua la deixem a reposar i observem periòdicament els canvis que s’hi produeixen. Les prediccions que fan els alumnes les anotem a la llibreta d’observació i també els canvis observats. Tot seguit fem una segona massa amb farina, aigua i hi posem també llevat. Tapem amb un drap i deixem reposar. anotem el que observem. I surten preguntes com què és el llevat? Per què hi ha forats? Què fa que el pa augmenta de volum? Podem fer pa sense llevat?

Per fi visitem l’obrador. Responem la pregunta de l’Eva separant els ingredients, dels materials i del procés. Comprem els productes que hem descobert entre tots que són necessaris per fer el pa i tornant a l’escola on ens posem mans a la massa.

Per GGCC confeccionem la recepta per fer pa que ens endurem a casa dins el kit del “Viu el Summem” d’aquest any, envolcallat amb un mocador de farcell recordant antics costums com fer el pa a casa que vam descobrir al forn de pa de la masia.

La IA continuarà responent a les preguntes sorgides arrel de l’experimentació i el treball d’elaboració a casa.

 

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

En un ambient tranquil i relaxat, volem que visquin una experiència sonora plena, ja que la música és el llenguatge de les emocions.

Els proposem que creïn imatges sonores amb colors, gruixos i traçats diversos que evidenciïn les diferents percepcions de cada membre de la família mentre escolten  músiques i sons d’estils, ritmes, intensitats i volums diferents.

Un cop acabat, ens hauran de fer arribar una foto o fragment del mural creat per després a l’aula comparar-los i fer un muntatge conjunt i entrar en profunditat en la percepció dels sons a nivell mecànic, anatòmic, sensorial i emocional.

"NO M'AGRADA QUE EM CRIDIN. PUC SER UN BON GUARDIÀ DEL SILENCI?"
CONTEXTUALITZACIÓ

Aquesta II+D té tres blocs diferenciats: 

1- So-soroll-silenci

2-Percepció del so i comunicació

3-Contaminació acústica en el nostre entorn proper

 

Fins ara hem estat treballant el bloc 1 centrant-nos en les qualitats del so, discriminació dels sons i propagació d’aquests. En aquests moments estem a punt d’entrar al bloc 2 amb la pregunta d’enllaç:

Què et fa dir que es tracta d’un so agradable o desagradable?

 

I treballar en profunditat en la percepció dels sons a nivell mecànic, anatòmic, sensorial i emocional.

 

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Famílies us demanem que feu paper conjuntament amb els vostres fills. 

MATERIAL

Paper de diari

1 batedora

1 cubell

1 tela de mosquitera (us la proporcionarem des de l’escola)

1 esponja

2 baietes ( els draps de cotó també ens poden anar bé)

Molt de carinyo

PASSOS

1r  cal trossejar el paper de diari.

2n  posar els paperets en el cubell i afegir aigua.

3r  triturar (alerta que esquitxa) i deixa una pasta homogènia.

4t col·locar part de la massa sobre la tela mosquitera i deixar colar tota l’aigua amb ajuda de l’esponja.

5è  col·locar la baieta al damunt de la pasta i girar com una truita i deixar sobre d’una baieta o drap de cotó.

6è  amb ajuda de l’esponja pressionar suaument per retirar l’aigua.

7è  amb molt carinyo anar canviant la baieta o drap de cotó perquè vagi traient tota l’aigua.

8è  us deixem un vídeo de tot el procés perquè sigui més senzill. Taurons endavant que us en sortireu!!!

 

"NO M'AGRADA QUE EM CRIDIN. PUC SER UN BON GUARDIÀ DEL SILENCI?"
CONTEXTUALITZACIÓ

Aquesta II+D té tres blocs diferenciats: 

1- So-soroll-silenci

2-Percepció del so i comunicació

3-Contaminació acústica en el nostre entorn proper

 

Fins ara hem estat treballant el bloc 1 centrant-nos en les qualitats del so, discriminació dels sons i propagació d’aquests. En aquests moments estem a punt d’entrar al bloc 2 amb la pregunta d’enllaç:

Què et fa dir que es tracta d’un so agradable o desagradable?

 

I treballar en profunditat en la percepció dels sons a nivell mecànic, anatòmic, sensorial i emocional.

 

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

En aquesta part final del nostre itinerari d’aprenentatge haureu de desenvolupar el vostre ingeni i amb l’ajuda dels vostres fills i els seus coneixements, haureu d’ajudar a l’equip docent a sortir de l’escola.

Us proposem un escape room virtual relacionat amb els cinc sentits. Per aconseguir l’objectiu haureu de treballar de manera cooperativa i anar resolent tots els enigmes. Molta sort! Moltes gràcies per ajudar-nos a sortir-ne!

" PER QUÈ LA MEVA FAMÍLIA EM DIU QUE HE DE FER LES COSES AMB ELS CINC SENTITS?"
CONTEXTUALITZACIÓ

En aquest itinerari d’aprenentatge, els alumnes han pogut aprendre, a través de l’experimentació, els cinc sentits i els seus principals òrgans. Gràcies a les activitats de manipulació i cerca d’informació, han descobert les seves parts i han arribat a vincular-les amb el sistema nerviós.

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

A partir del buidatge de l’activitat sobre alimentació saludable a casa, hem vist que hi ha hàbits poc saludables en els sopars. És per aquest motiu que us demanem que elaboreu un menú setmanal tenint en compte els criteris del plat de Harvard. Per fer-ho haureu de fer servir el Kit que han preparat els vostres fills i filles. 

""ETS ELS QUE MENGES?"
CONTEXTUALITZACIÓ

A partir d’un concurs que ens proposa l’empresa CONSUM hem realitzat una II+D anomenada: Ets el que menges?

Hem treballat la nutrició amb l’objectiu de fomentar la dieta sana i equilibrada, hem conegut els òrgans i sistemes que intervenen en la nutrició. Durant aquestes setmanes hem realitzat activitats com: xerrada amb un expert en nutrició, elaboració d’una maqueta del sistema digestiu, plat de Harvard, vídeos amb receptes de cuina i eslògans publicitaris.

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

JUGUEM?

ELS NENS PORTARAN A CASA UN SOBRE (KIT) AMB UNA LLISTA DELS ENLLAÇOS DELS JOCS, LES FITXES DEL  TRIVIAL I ELS FORMATGETS DE COLOR.

 

FAMÍLIES,

GAUDIU DELS JOCS QUE HAN DISSENYAT ELS VOSTRES FILLS. JUGUEU I PASSEU-VOS-HO BÉ! 

SEREU CAPAÇOS D’ACONSEGUIR TOTS ELS COLORS DEL TRIVIAL? 

FEU-VOS UNA FOTO PER DEMOSTRAR QUE HO HEU ACONSEGUIT.

"COM VIVÍEM ABANS I COM VIVIM ARA? (DESCOBRIM EL PASSAT)
CONTEXTUALITZACIÓ

EN LA II+D DE DESCOBRIM EL PASSAT ENS HEM PLANTEJAT PREGUNTES PER INVESTIGAR COM VIVIEN EN EL PASSAT. ENS HEM CENTRAT EN TRES CIVILITZACIONS: EGIPTE, GRÈCIA I ROMA. PER A FER EL NOSTRE ESTUDI HEM TREBALLAT SIS GRANS BLOCS: ARQUITECTURA I MONUMENTS, RELIGIÓ, LLENGUA, EDUCACIÓ, ON I COM VIVIEN, ALIMENTACIÓ. 

 

AQUESTA CERCA ENS HA SERVIT PER: 

– Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.

– Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.

– Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes i les conseqüències per plantejar propostes de futur.

 

AMB TOT, CADA GRUP COOPERATIU, HA ELABORAT DIGITALMENT (Genially) UN JOCS DE PREGUNTES, UNS TRIVIALS.. 

 

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Us demanem doncs fer-vos aquesta pregunta. Plantejar-la a casa i provar-ho.

 

Concretem la proposta, què es tracta de fer amb la família:

Durant el cap de setmana, trobar un moment i anar a l’escola en bicicleta.

Preparar la sortida: 

  • Posar-nos d’acord amb l´hora i el material, ho deixem a punt. (Veure instruccions del Kit)
  • Pensar amb el casc.
  • Consultar el google map quina ruta seguirem, marcar-la. (Veure instruccions del Kit)

Durant la sortida:

  • Calcular quan tardem. 
  • Observar les dificultats que hem trobat segons el registre que us proposem. (Veure registre del Kit)
  • Fotografiar moments i llocs que siguin d’interès pel nostre estudi. (Veure registre del Kit)
  • Seguir el recorregut que ens hem marcat amb l’aplicació google map.

Després de la sortida:

  • Anotar les dificultats que hem trobat segons el registre que us proposem. (Veure registre del Kit).
  • Registrar la ruta que hem seguit. 
  • Intentar contestar, amb la família, la pregunta. Per què no vaig amb bicicleta a l´escola? Què caldria per fer-ho possible?
  • Portar tot el material a l’escola el posarem en comú i en treurem l’entrellat..

 

Si perquè hi vius al costat, molt lluny o no pots anar-hi en bicicleta. Et proposem dues alternatives.

  • Pots fer el mateix a peu
  • Ens pots oferir una ruta per fer en bicicleta en família.
"ÉS LA BICICLETA UNA MÀQUINA PERFECTA?"
CONTEXTUALITZACIÓ

Davant la pregunta inicial de la nostra II+d hem estat estudiant les màquines, a partir de màquines simples que hem trobat a casa. 

 

Hem parlat d´energia, de força, de resistència i de mecanismes!!! Hem estudiat física!!!

 

Tot seguit hem dibuixat i descrit una bicicleta, tant que la coneixem!! però no ha estat tan fàcil com semblava! Veurem quan acabem el nostre itinerari si som més precisos!!

Hem cercat informació i hem vist que els estudis ens diuen:

La bicicleta és el mitjà de transport mecànic més eficient que tenim si pensem amb la despesa d’energia. 

  • No consumeix energia, bé la nostra.
  • Si la comparem amb el cotxe, consumeix molt menys energia.
  • Són barates de produir, molt i molt més que un cotxe. 
  • No emeten gasos, bé el CO2 que emetem quan respirem, però això ho fem sempre!!
  • No generen contaminació acústica. 
  • És saludable.
  • Sorprenentment ràpida en els desplaçaments urbans inferiors a 6 Km, més que anar a peu o en cotxe!!

 

Llavors perquè no la fem servir?. Per què no anem a l’escola amb bici?, i aquesta és la següent  pregunta que voldríem respondre i us necessitem, a vosaltres, les famílies.

 

Tenim pendent el tallers de mecànica, d´habilitats i ús de la bicicleta i una sortida, tot d´activitats que hem hagut de posposar pel confinament però, mentre ens aniria molt bé donar resposta a com és que no anem amb bicicleta a l´escola.

 

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Demanem a les famílies que facin una activitat conjunta alumnat i família. Aquesta activitat consta de dos parts:

  • Fer un àpat durant el cap de setmana en el que com a mínim un dels plats tingui origen en l’Antic Egipte.
  • Els membres de la família s’han d’ambientar a l’estil egipci a través del maquillatge o de la vestimenta.
  • Ens agradaria que ens féssiu arribar alguna imatge, comentari… de la trobada.
“COM HAURIA ESTAT LA TEVA VIDA SI HAGUESSIS VISCUT A L'ANTIC EGIPTE?"
CONTEXTUALITZACIÓ

La matèria nuclear d’aquesta II+D és Ciències Socials però també treballem conceptes de matemàtiques, tecnologia, educació visual, religió i anglès.

 

Fins aquest moment hem treballat diversos aspectes de l’Antic Egipte tot i que hem focalitzat l’atenció en aspectes més concrets de la societat, la religió o l’arquitectura.

Vàrem començar la II+D buscant els coneixements previs que tenien els alumnes sobre diversos temes de l’Antic Egipte. Així, l’alumnat va exposar el seus coneixements sobre l’ús de les piràmides, els faraons, la societat, l’escriptura…

A partir d’aquesta connexió comencem a construir els coneixements per tenir una visió global de les característiques del perfil d’una societat i observar si les podem utilitzar en qualsevol societat històrica.

 

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Acabar la fase de control-regulació fent la separació dels elements de la llet tenint en compte que és una mescla heterogènia.

És una activitat motivadora pels alumnes i participativa pels pares. Realment val la pena observar aquest procés químic.

 

LLET UHT. QUÈ VOL DIR?
CONTEXTUALITZACIÓ

L’àrea nuclear d’aquesta II+D és Ciències naturals: Química. Ja s’ha treballat la fase de llançament, canvis i funcions i una part de la fase de control-regulació.

S’han treballat les mescles i dissolucions, de forma teòrica i pràctica, posant com a centre d’interès la LLET.

Paralel.lament al tema científic s’ha desenvolupat una campanya publicitària que va des de la creació d’un logo, una marca i la construcció d’un brik, passant per un estudi de mercat i llançant aquest nou producte al mercat. 

Dins la fase de canvis i funcions s’han fet un estudi sobre els mètodes de conservació de la llet i s’ha estudiat el per què per comercialitzar que la paraula “llet” sigui en el brik, realment el que conté el brik és llet. 

Pel que fa referència a la fase de control-regulació s’ha experimentat al laboratori com fer una mescla perquè surti crema catalana i la reacció de la llet davant determinats bacteris que fan el iogurt.

 

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Es pot fer una estimació del temps que triguem a respondre a un estímul visual (temps de reacció) de manera prou correcte. N’hi ha prou amb un regle graduat i alguna fórmula molt utilitzada en el camp de la Física. Per això us demanem que feu una estimació del vostre temps de reacció a partir d’un regle graduat tal i com es mostra al vídeo explicatiu.

 

 Recordar fer l’assaig tres vegades mínim per persona i fer la mitjana corresponent.

Compareu els resultats obtinguts entre pares i fills. En això també son diferents els adolescents?

 

PER QUÈ ALS ADOLESCENTS DE'LS PARA TANT?
CONTEXTUALITZACIÓ

Una de les funcions vitals dels éssers vius és la funció de relació. Aquesta funció és vital per a la supervivència ja que es tracta de captar els estímuls que un ésser viu rep constantment del medi on es troba , processar-los  i elaborar la resposta apropiada. El sistema nerviós hi juga un paper fonamental però a l’adolescència sembla com si aquesta estructura complexa formada per centenars de milers de milions de neurones es descontrola.

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Us demanem que pregunteu als vostres fills i filles quin TDR estan fent, com el tenen plantejat, què tenen planificat. i sobretot que intenteu respondre a la pregunta, a la hipòtesi de recerca que s’han plantejat.

 

I demanarem als alumnes que recullin les vostres respostes, que les anotin al seu treball, com a inici de la seva recerca, com a element de contextualització social d’un tema que a ells i elles els apassiona i en el qual hi han dedicat esforços i temps per ampliar-lo.

 

Perquè la recerca ens ha d’obrir nous horitzons com a societat.

 

 

PER QUÈ ALS ADOLESCENTS DE'LS PARA TANT?
CONTEXTUALITZACIÓ

A 4t d’ESO, els alumnes realitzen un Treball de Recerca, que l’hem estructurat com a una II+D.

 

Escullen el tema a investigar a partir de les seves motivacions, interessos i projectes de futur. 

En grup es plantegen una hipòtesi inicial de recerca,

 

Hem començat a fer la part teòrica, hem planificat la part de recerca, hem dissenyat el producte final que pugui tenir una projecció social, que ens ajudi a millorar, a construir la nostra societat.

 

Un dels elements importants d’una recerca, és conèixer què se’n sap, què s’ha investigat, què en pensa la societat sobre aquest tema.

 

Avui en dia, i en la realitat que hem d’afrontar i viure, el coneixement és fonamental per poder avançar com a conjunt de la societat. I la recerca, i la seva metodologia en són fonaments essencials. 

 

Què en sabeu del TDR del vostre fill o filla? Us han explicat com han enfocat el seu treball? Us han compartit les seves propostes de producte final ?

 

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Coneixeu el codi de circulació vial relacionat amb la bicicleta? Elaborar test sobre circulació vial

Quins aspectes revisarem de la bicicleta abans de sortir? Fer vídeo explicant què es revisa abans de sortir. Demanarem voluntaris que puguin gravar un vídeo amb un familiar/amic explicant-ho.

Quin material necessitem per sortir en bicicleta? Fotografia contingut motxilla sortida. I fer check-list per revisar què hi falta.

Cada grup cooperatiu se n’encarregarà d’una pregunta.

 

"ESTEU PREPARADES PER SORTIR EN BICICLETA?
CONTEXTUALITZACIÓ

Hem estat treballant a l’aula i a la pràctica tot els coneixements necessaris per poder circular en bicicleta (codi de circulació vial, principis de conducció, mecànica bàsica).

 

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.