
Obrim l’escola per aprendre i conviure junts. Volem compartir el SUMMEM amb vosaltres.
Com ja sabeu, treballem els Itineraris d’aprenentatge a tots els cursos. Són reptes, preguntes o problemes reals que ens demanen aplicar el coneixement per investigar, innovar i desenvolupar idees interessants i útils. Ho fem treballant de forma cooperativa i amb totes les eines que permeten comunicar-ho al món. A més dels IA, les activitats que compartirem també poden formar part d’altres projectes que reflecteixen la diversitat i la riquesa del nostre model educatiu.
Tots els cursos han preparat una activitat divertida, diferent i engrescadora entorn del que estan treballant. És una activitat pensada per construir junts una experiència educativa significativa.
Des d’ara i fins a final de curs, durant dues o tres franges horàries, els diferents cursos obriran les seves portes per compartir amb vosaltres una part del procés d’ensenyament-aprenentatge de l’itinerari o projecte que estan desenvolupant en aquell moment. La voluntat és que junts amb els vostres fills realitzeu una activitat enriquidora.
Com sempre hem fet, l’escola ofereix la possibilitat de participar en activitats d’altres cursos. Així, qui vulgui, pot viure de manera transversal la nostra proposta educativa i descobrir noves perspectives dins el projecte SUMMEM i altres iniciatives.
VIU L’ESCOLA I3
IA: ELS ANIMALS TENEN GANA, COM ELS PODEM AJUDAR?
d
Reben un vídeo de l’Eva de la Granja d’en Jaumet en el que ens expliquen que els animals de la seva granja s’han quedat sense menjar i tenen gana atès la sequera. Ens demanen ajuda i creem un hort ( coneixerem l’alimentació dels animals i el seu creixement, farem comparativa amb l’ésser humà i aprendrem quins animals viuen a la granja i quins no
DIJOUS 8 I DIVENDRES 9 DE MAIG A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA I4
IA: PER QUÈ HI HA DIFERENTS TIPUS DE XOCOLATA?
d
Ajudem als patges del Campament Reial a descobrir per què hi ha diferents tipus de xocolata. Durant la IA anirem descobrint què és la xocolata, d’on prové i el canvis d’estat de la matèria
DIVENDRES 28 DE MARÇ I DIVENDRES 4 D’ABRIL
A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA I5
IA: COM PODEM ATRAPAR LES OLORS?
d
“En la fase de llançament encendrem un incens a l’aula i iniciarem una conversa amb els alumnes amb les preguntes següents: què i com és una olor? La podem veure? Té forma? Amb les respostes dels nostres alumnes iniciarem un treball d’estudi i investigació que conclourà amb l’elaboració de sabons i colònia (identificar, conèixer i manipular una olor) “
DIMARTS 13 I DIVENDRES 16 DE MAIG A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA 1r PRIM
IA: COM PODEM MILLORAR EL BARRI DE LA NOSTRA ESCOLA?
d
Através de l’observació activa de diversos indrets del barri, analitzarem com és el barri que envolta l’escola i com podem millorar-lo
DIMECRES 19 I DIVENDRES 21 DE MARÇ A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA 2n PRIM
IA: D’ON VENEN I A ON VAN ELS MATERIALS DELS OBJECTES QUE ENS ENVOLTEN?
d
Descriure els materials a partir de propietats observables a ull nu. Diferenciar entre material i objecte. Reconèixer si un objecte està format per un material o diversos. Veure les propietats dels materials; d’on venen i on van els materials dels objectes que utilitzem diàriament en el nostre entorn proper
DILLUNS 31 DE MARÇ I DIMARTS 1 D’ABRIL A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA 3r PRIM
IA: PER QUÈ LA MEVA FAMÍLIA EM DIU QUE FACI LES COSES AMB ELS CINC SENTITS?
d
Aquest projecte interdisciplinari està dissenyat per als alumnes de 3r de primària i té com a objectiu explorar de manera pràctica i creativa els cinc sentits, aprofundint en el coneixement dels seus òrgans, parts i funcions. La importància del projecte recau en la comprensió dels sentits com a eines fonamentals per interactuar amb l’entorn i la necessitat de tenir-ne cura
DIMECRES 19 I DIVENDRES 21 DE MARÇ A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA 4t PRIM
IA: COM PODEM FER QUE LA LLEGENDA DE SANT JORDI COBRI VIDA A LA NOSTRA ESCOLA?
d
Treballem la llegenda de Sant Jordi d’una manera interdisciplinar.El text de la nostra obra necessita de les llengües catalana i anglesa. L’educació visual i plàstica són necessàries per la creació dels escenaris i el vestuari. Les arts escèniques ens arriben de la mà de l’educació física i també de l’àrea de visuals
DIVENDRES 14 I DIVENDRES 21 DE MARÇ A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA 5è PRIM
IA: MIREM-NOS PER DINS: COM FUNCIONEM?
d
Des de Houston ens han convidat a un congrés per parlar dels aparells que formen el cos humà i que són els responsables que funcioni i respongui a les nostres necessitats. Houston, tenim un problema! Ens ajudeu?
DIVENDRES 14 I DIVENDRES 21 DE MARÇ A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA 6è PRIM
IA: QUÈ FA QUE SIGUEM VIUS?
d
Anirem a Mart de la mà de la robòtica i després al laboratori extreurem el nostre ADN i observarem cèl·lules al miscroscopi
DIVENDRES 7 I DIVENDRES 14 DE FEBRER A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA 1r ESO
IA: MIRALL MIRALLET: PER QUÈ NO VEIG EL QUE VULL? APRENEM A MIRAR-NOS
d
A través d’aquest itinerari d’aprenentatge descobrirem l’evolució de l’ideal de bellesa i la seva influència en la civilització egípcia comparant-la amb l’actualitat.
DILLUNS 24, DIMARTS 25 I DIJOUS 27 DE MARÇ A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA 2n ESO
IA: DE LA LLET AL MATÓ: UNA EXPERIÈNCIA PRÀCTICA DE TRANSFORMACIÓ
d
Aquesta IA aprofundeix en els aspectes científics, nutricionals, econòmics i de salut de la llet. Aquest enfocament interdisciplinari ens permet comprendre millor la importància de la llet dins la nostra societat i agafar consciència a l’hora d’escollir i i consumir un producte o un altre
DILLUNS 24, DIMARTS 25 I DIJOUS 27 DE MARÇ A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA 3r ESO
IA: PER QUÈ ALS ADOLESCENTS SE’LS PARA TANT?
d
Estem d’acord que l’adolescència és una etapa convulsa en la qual els protagonistes semblen intractables i totalment irreflexius. En aquest itinerari pretenem descobrir les raons d’aquesta conducta, agafant el cervell adolescent com a pressumpte culpable
DILLUNS 24, DIMARTS 25 I DIJOUS 27 DE MARÇ A LES 15:15h
VIU L’ESCOLA 4t ESO
IA: COM PODEM REALITZAR UN BON TREBALL DE RECERCA?
d
A través d’aquest itinerari aprendrem a realitzar un treball de recerca , a partir del plantejament d’una hipòtesi, la realització d’un marc teòric, l’execució d’un treball pràctic, l’anàlisi de resultats, la redacció de conclusions i l’elaboració d’un producte final amb repercussió a l’entorn.