AFA

CONTACTE I MÉS INFORMACIÓ

correu electrònic: afa@olot.epiaedu.cat

OBJECTIUS

• Ser la representació de totes les famílies de l’escola, escoltant i recollint totes les opinions i buscant un consens en casos de conflicte.
  • Actuar amb total transparència i difondre totes les informacions, negociacions, consensos i decisions que es preguin.
  • Donar suport i assistència a les famílies de tots els alumnes matriculats al centre sobre tot allò que fa referència  a l’educació dels seus fills.
  • Apropar les famílies a l’escola (i viceversa) a través dels diversos mitjans de comunicació mútua i les activitats adients tot afavorint la relació família-escola, des de criteris de corresponsabilitat educativa.
  • Col·laborar amb el manteniment i l’actualització del caràcter propi del centre escolar.
  • Promoure la representació i la participació dels pares i mares dels alumnes en el Consell Escolar.
  •  Organitzar conferències, tallers i activitats socioeducatives d’orientació a les famílies i afavorir la relació entre el conjunt de mares i pares.
  • Promoure trobades, sortides, competicions esportives i altres activitats de caràcter col·lectiu, que ofereixin possibilitats de convivència i de germanor.
  • Participar en programes i projectes per millorar la relació entre el centre educatiu i la societat, com els Plans Educatius d’Entorn i el projecte “Olot ciutat educadora”
  • Facilitar la relació del centre escolar amb el seu entorn social, cultural, econòmic i donar suport a les iniciatives del centre per a la millora de la qualitat educativa.
  • Promoure l’acció solidària entre els mateixos associats i en benefici dels seus fills.
  •  Assistir i participar de les trobades i reunions de la Federació d’AMIPA’s de l’Escola Pia Catalunya.

JUNTA DIRECTIVA

Les persones que formem part de la junta directiva hi participem amb caràcter voluntari i altruista. Som familiars compromesos amb l’educació dels nostres fills més enllà de l’àmbit familiar. Som persones dinàmiques, compromeses i amb ganes de contribuir activament amb l’escola, lloc on els infants i joves hi passen bona part del seu dia a dia.

President :              Albert Pujol

Vicepresident :     Albert Campmany

Secretària :             Laura Olivas

Tresorera:               Sophie Crépin

Vocals :                   Tura Espinosa, Eli Falguera, Adriana Gil, Laia de la Iglesia, Anna Ventolà, Carme Vila

FAMILIARS ENLLAÇ 2022-23

El familiar enllaç és una figura que es va crear amb la finalitat d’actuar com a representant del grup classe davant l’AFA. Les seves tasques són: recollir les dades de contacte dels familiars del grup classe, rebre consultes, propostes, incidències, etc…  de les famílies i traslladar-ho a l’AFA  així com enviar les informacions de la  als familiars del grup classe i ajudar a promoure les activitats i trobades entre les famílies.

Els familiars enllaç d’aquest curs són:

• Bàrbara Massegur- P3
  • Isa Falguera – P4
  • Elisabet Falguera – P5 i 4t Primària
  • Sonia Galera – 1r Primària
  • Montse Faig – 2n Primària
  • Albert Campmany – 3r Primària
  • Esther Anglada – 5è Primària
  • Carme García – 6è Primària
  • Carme Sala – 1r i 4t ESO
  • Elisabet Hortet – 2n ESO
  • Sònia Sala – 3r ESO

Finalment, aprofitem per recordar-vos que tothom està convidat a col·laborar amb l’AFA, ja sigui a través de l’assistència puntual a les reunions periòdiques, sent membre de les Comissions existents, formant part de la Junta o simplement amb la participació de les diverses activitats que s’organitzen o es promouen. I per descomptat sempre són benvingudes les opinions que ajudin a millorar la feina que es realitza. Qualsevol dubte o pregunta ens ho podeu fer arribar mitjançant el correu de afa@olot.epiaedu.cat o bé a través dels Familiars Enllaç.

ACCIONS REALITZADES EL CURS 21-22

• Fer una aportació de 6.000,00€ per a contribuir a realitzar la segona fase del pati de l’escola, del que properament es rebrà més informació i detalls.

Iniciar un nou projecte anomenat SORTIR, que consisteix en subvencionar anualment tres sortides a diferents cursos (2n, 5è de primària i 3r d’ESO) a destinacions consensuades amb l’escola. L’objectiu és treballar la cohesió de la totalitat del grup i valors inclosos al disseny curricular, en un indret fora de l’escola. El pressupost és de 1.500,00€ en total i la idea és consolidar el projecte per a què els alumnes que cursin tot l’ensenyament a l’Escola Pia puguin gaudir de les tres activitats.

Creació d’una nova Junta del Pati de Menjador, que pretén dotar d’un valor afegit aquesta estona que passen els alumnes durant els migdies, i alhora fer també un seguiment a les activitats extraescolars.

Es continuarà col·laborant amb projectes com els Premis Oriol de Bolós, la festa esportiva PIA&GO, i d’altres iniciatives que ha anat col·laborant l’AFA durant els últims anys.

S’espera que es pugui realitzar la Festa de final de curs, encara que sigui en un format diferent.