Obrim l’escola per aprendre i conviure junts. El nostre projecte educatiu, el SUMMEM, volem compartir-lo amb vosaltres en un nou format dins l’horari escolar.

Com ja sabeu, treballem els Itineraris d’aprenentatge a tots els cursos. Són reptes, preguntes o problemes reals  que ens demanen aplicar el coneixement per investigar, innovar i desenvolupar idees interessants i útils. Ho fem treballant de forma cooperativa i amb totes les eines que permeten comunicar-ho al món.

Tots els cursos han preparat una activitat divertida, diferent i engrescadora entorn del que estan treballant. És una activitat pensada per construir junts una experiència SUMMEM. 

Des d’ara i fins a final de curs, durant dues franges horàries, els diferents cursos obriran les seves portes per compartir amb vosaltres una part del procés d’ensenyament-aprenentatge de l’itinerari que estan desenvolupant en aquell moment. La voluntat és que junts amb els vostres fills realitzeu una activitat de l’itinerari.

A més, l’escola vol fer un pas més enllà i ofereix la possibilitat de participar de la vivència SUMMEM a altres cursos. Així qui vulgui, pot viure de manera transversal el nostre projecte.

I3: "ELS ANIMALS TENEN GANA, COM ELS PODEM AJUDAR?"

  

DIMARTS 7 MAIG a les 15:15h

DIVENDRES 10 DE MAIG a les 15:15h

"ELS ANIMALS TENEN GANA, COM ELS PODEM AJUDAR?"
CONTEXTUALITZACIÓ

Rebem un vídeo de l’Eva de la Granja d’en Jaumet en el que ens expliquen que els animals de la seva granja s’han quedat sense menjar i tenen gana atès la sequera. Ens demanen ajuda i creem un hort ( coneixerem l’alimentació dels animals i el seu creixement, farem comparativa amb l’ésser humà i aprendrem quins animals viuen a la granja i quins no.

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Creació de dos horts al pati de l’escola.

I4: "PER QUÈ LES FORMIGUES VAN EN FILA?"

  

DIJOUS 16 DE MAIG a les 15:15h

DIVENDRES 17 DE MAIG a les 15:15h

"PER QUÈ LES FORMIGUES VAN EN FILA?"
CONTEXTUALITZACIÓ

A partir d’aquests insectes treballem el model d’ésser viu. Coneixem com s’organitzen socialment per aconseguir un propòsit i quina relació tenen amb el medi.

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Escape Formiguer: Hi ha hagut un problema al formiguer. Per solucionar-l’ho cal que realitzarem un seguit de reptes relacionats amb tot el que hem après sobre les formigues. Ho podrem aconseguir?

I5: "PER QUÈ ELS NÚVOLS CANVIEN DE COLOR?"

  

DILLUNS 11 DE MARÇ a les 15:15h

DIMECRES 13 DE MARÇ a les 15:15h 

"PER QUÈ ELS NÚVOLS CANVIEN DE COLOR?"
CONTEXTUALITZACIÓ

La informació meteorològica que ens dóna el cel. Com podem classificar els núvols? Efectes de la llum sobre els núvols i les partícules de l’aire en suspensió.

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Creació de la Cromàtica del cel.

1r: "COM PUC ARRIBAR DE MANERA SOSTENIBLE I SEGURA A L'ESCOLA? "

  

DILLUNS 22 D’ABRIL a les 15:15h

DIMECRES 24 D’ABRIL a les 15:15h 

"COM PUC ARRIBAR DE MANERA SOSTENIBLE I SEGURA A L'ESCOLA? "
CONTEXTUALITZACIÓ

A través de la coneixença dels barris de la ciutat i, sobretot el de l’escola, buscarem rutes segures i sostenibles per poder arribar al centre

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Provar dues rutes diferents, amb diversos itineraris cada una, per decidir quina és més segura i trobar possibles punts segurs en cas de tenir algun problema

2n: "D'ON VENEN I A ON VAN ELS MATERIALS DELS OBJECTES QUE ENS ENVOLTEN?"

  

DIMARTS 9 D’ABRIL a les 15:15h

DIMECRES 10 D’ABRIL a les 15:15h 

"D'ON VENEN I A ON VAN ELS MATERIALS DELS OBJECTES QUE ENS ENVOLTEN?"
CONTEXTUALITZACIÓ

Descriure els materials a partir de propietats observables a ull nu.

Diferenciar entre material i objecte. Reconèixer si un objecte està format per un material o diversos.

Veure les propietats dels materials. D’on venen i a on van els materials dels objectes que utilitzem diàriament en el nostre entorn proper.

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Creació d’un mural i uns rètols per conscienciar a la nostra comunitat educativa

de l’ús abusiu del plàstic.

3r Primària: "PER QUÈ LA MEVA FAMÍLIA EM DIU QUE HE DE FER LES COSES AMB ELS CINC SENTITS?"

  

DIMARTS 27 DE FEBRER a les 15:15h

DIVENDRES 1 de març a les 15:15h 

" PER QUÈ LA MEVA FAMÍLIA EM DIU QUE HE DE FER LES COSES AMB ELS CINC SENTITS?"
CONTEXTUALITZACIÓ

A través d’aquest itinerari d’aprenentatge, els alumnes de 3r de primària descobriran, estimularan i experimentaran amb els sentits, els òrgans sensorials, les seves característiques i funcions. 

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Construir plegats un circuit sensorial per tal d’estimular els sentits dels més petits de l’escola, els alumnes d’I3.  

4t Primària: "COM PODEM FER QUE LA LLEGENDA DE SANT JORDI COBRI VIDA A LA NOSTRA ESCOLA?"

  

DIMECRES 13 DE MARÇ a les 15:15h

DIJOUS 14 de març a les 15:15h 

"COM PODEM FER QUE LA LLEGENDA DE SANT JORDI COBRI VIDA A LA NOSTRA ESCOLA?"
CONTEXTUALITZACIÓ

Treballem la llegenda de Sant Jordi d’una manera interdisciplinar.El text de la nostra obra necessita de les  llengües catalana i anglesa. L’educació visual i plàstica són necessàries per la creació dels escenaris i el vestuari. Les arts escèniques ens arriben de la mà de l’educació física i també de l’àrea  de visuals.

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Les famílies es converteixen en col.laboradors actius en la posada en escena dels diàlegs de la llegenda de Sant Jordi, fomentant així la creativitat i la participació conjunta en un projecte interdisciplinari i significatiu pel nostre alumnat.

5è Primària: "S'HA VIST UN LLOP AL RIPOLLÈS. I ARA QUÈ FEM?"

  

DIMECRES 17 D’ABRIL a les 15:15h

DIMECRES 24 D’ABRIL a les 15:15h

"S'HA VIST UN LLOP AL RIPOLLÈS. I ARA QUÈ FEM?"
CONTEXTUALITZACIÓ

Treball sobre els ecosistemes, els diferents regnes que hi habiten i les sinergies que es creen entre ells.

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Creació d’una maqueta on es visualitzi l’ecosistema del llop.

6è Primària: "8 INSTANTS. CREA EL TEU CURTMETRATGE"

  

DIMECRES 8 DE MAIG a les 15:15h

DIVENDRES 10 DE MAIG a les 15:15h

"8 INSTANTS. CREA EL TEU CURTMETRATGE"
CONTEXTUALITZACIÓ

Creem el nostre curtmetratge des de la idea inicial escrivim la narració de la nostra pel·lícula, fem el guió, l’story-board, els diàlegs, la música, la gravació de les escenes i l’edició final de la pel·lícula.

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

El cinema és un art que fa servir la imatge, la llum, el so, el color, la paraula, la música, el moviment i el cos per a explicar històries i expressar idees i sentiments. Així que les famílies veuran i participaran en tots els passos que seguirem per a fer el nostre curtmetratge. 

I així tindran algun spoiler dels curts que veuran el mes de juny.

1r ESO: "COM HAURIA ESTAT LA TEVA VIDA SI HAGUESSIS VISCUT A L'ANTIC EGIPTE?"

  

DILLUNS 29 D’ABRIL a les 15:45h

DIMARTS 30 D’ABRIL a les 15:45h

DIJOUS 2 DE MAIG a les 15:45h

 

""COM HAURIA ESTAT LA TEVA VIDA SI HAGUESSIS VISCUT A L'ANTIC EGIPTE?""
CONTEXTUALITZACIÓ

A través d’aquest itinerari d’aprenentatge descobrirem els aspectes més rellevants d’aquesta cultura endinsant-nos en la seva estructura social, coneixements i la importància dels inicis de l’escriptura

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Crear conjuntament alumnes i famílies un missatge sobre una tauleta de fang amb escriptura jeroglífica

2n ESO: "QUE LA FORÇA US ACOMPANYI!"

  

DILLUNS 29 D’ABRIL a les 15:45h

DIMARTS 30 D’ABRIL a les 15:45h

DIJOUS 2 DE MAIG a les 15:45h

 

"QUE LA FORÇA US ACOMPANYI!"
CONTEXTUALITZACIÓ

Un cos està en equilibri quan sobre ell no actua cap força o bé quan totes les forces que hi actuen es contraresten de manera que s’anul.len els seus efectes. En aquesta IA veurem que quan això no passa, els cossos es mouen i aquest moviment està relacionat amb les Lleis de Newton

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Les famílies hauran de superar un parell de reptes relacionats amb les lleis de Newton. Els alumnes guiaran l’activitat amb els coneixements que han adquirit

3r ESO: "PER QUÈ ALS ADOLESCENTS SE'LS PARA TANT?"

  

DILLUNS 29 D’ABRIL a les 15:45h

DIMARTS 30 D’ABRIL a les 15:45h

DIJOUS 2 DE MAIG a les 15:45h

 

"PER QUÈ ALS ADOLESCENTS SE'LS PARA TANT?"
CONTEXTUALITZACIÓ

Estem d’acord que l’adolescència és una etapa convulsa en la qual els protagonistes semblen intractables i totalment irreflexius. En aquest itinerari pretenem descobrir les raons d’aquesta conducta, agafant el cervell adolescent com a pressumpte culpable

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

A través d’una sèrie d’activitats i jocs descobrirem què passa en un cervell adolescent i si ha ha diferències entre gèneres

4t ESO: "COM REALITZAR UN BON TREBALL DE RECERCA?"

  

DIMARTS 16 D’ABRIL

DIMECRES 17 D’ABRIL 

DIJOUS 18 D’ABRIL 

(pendent d’assignació de grups i hores. Ja us informarem)

 

"COM REALITZAR UN BON TREBALL DE RECERCA?"
CONTEXTUALITZACIÓ

A través d’aquest itinerari  aprendrem a realitzar un treball de recerca , a partir del plantejament d’una hipòtesi, la realització d’un marc teòric, l’execució d’un treball pràctic, l’anàlisi de resultats,  la redacció de conclusions i l’elaboració d’un producte final amb repercussió a l’entorn

QUÈ DEMANEM A LES FAMÍLIES?
REPTE

Assistir a les presentacions orals que faran els alumnes dels seus treballs de recerca

26 de maig a l’1 de juny!
Preinscripció CICLE FORMATIU GRAU SUPERIOR
FORMACIÓ PROFESSIONAL ESCOLA PIA
🟢🔵

☑️ Demana informació
☑️ 972 260 212

☑️olot.escolapia.cat
☑️https://olot.escolapia.cat/formacio-professional/ @escolapiacat @garrotxapro @garrotxajove
...

This error message is only visible to WordPress admins