L’Escola Pia us ofereix la possibilitat de gaudir de xerrades que poden ser del vostre interès. Algunes xerrades les organitza l’Escola Pia Catalunya i altres l’Escola PIa Olot.

Esperem que siguin del vostre interès

2022-23

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

Isabel Rojas Estapé: Psicòloga i periodista. Desenvolupa la seva carrera al Instituto Español de Investigaciones psiquiátricas a part de la seva tasca de divulgació.

Ella treballa en el Instituto Nacional de Investigaciones Psiquiátricas, feina que compagina amb tasques de divulgació a diferents mitjans de comunicació.

Compartirà eines i estratègies per tenir cura de la salut mental dels nostres infants i joves, així com a entendre el seu cervell per entendre les seves emocions.

A través de la trobada online que us oferim, podreu resoldre dubtes i descobrir noves eines per l’educació dels vostres fills i filles.

Com tenir cura de la salut mental en infants i joves?

8 DE FEBRER

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

Cristina Gutiérrez; educadora emocional, directora de la Granja, formadora i divulgadora. També és la responsable del Programa de Gestió Emocional dels nens/es malalts de Neurofibromatosi (NF1) de l‘Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.

Al llarg de la meva trajectòria he creat el Mètode La Granja©, basat en l’educació emocional i tastat des de l’any 2004 amb els més de 18.000 alumnes de 3 a 14 anys que cada any passen per La Granja. El Mètode La Granja© consisteix no només en una fòrmula per educar, sinó també en com formar cada any i en 4 mesos a nombrosos equips per convertir-los en Educadors Emocionals© que poden desenvolupar el Mètode amb rigurositat i resultats provats científicament.

Emocions: aliades o enemigues?

22 DE NOVEMBRE

CLICA PER ACCEDIR A LA XERRADA

Codi  d’acces: 376002

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

Liliana Arroyo Moliner: Sociòloga. Investigadora al departament de ciències socials d’ESADE i Responsable d’Innovació digital i social a la fundació i2CAT.

Créixer i educar en un món digital.

3 DE MAIG

2021-22

NEUROCIÈNCIES I EDUCACIÓ

15 DE FEBRER

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

Us convidem a la xerrada impartida per la Dra. Rosa Casafont, experta en neurociència i educació, que ens ajudarà a conèixer com aprèn el cervell dels nostres fills i filles per poder contribuir al desenvolupament saludable de les seves estructures i capacitats.

A través de la trobada online que us oferim, podreu resoldre dubtes i descobrir noves eines, estratègies i procediments que afavoreixin la qualitat de vida  en l’àmbit de casa i l’escola.

EDUCAR EN POSITIU

24 DE NOVEMBRE

INSCRIPCIÓ

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

Sovint el procés d’educació en família acaba marcat pels càstigs i els crits com a principal eina per a modificar comportaments inadequats. Això fa que molts pares i mares es trobin, amb impotència, abocats a episodis successius d’imposició de l’autoritat.

Però un altre model de socialització és possible i efectiu: el de la parentalitat positiva. I no només és possible sinó que el càstig físic s’ha demostrat que no és eficaç i, el que encara és pitjor, transmet que amor i violència poden anar de la mà. És veritat que aquesta opció requereix més esforç, temps i dedicació, però els resultats són més positius per als propis infants, per a la família i per al conjunt de la societat: afavoreix l’autoestima, l’autonomia, el respecte a l’altre i la gestió de les emocions.