L’Escola Pia us ofereix la possibilitat de gaudir de xerrades que poden ser del vostre interès. Algunes xerrades les organitza l’Escola Pia Catalunya i altres l’AFA i  l’Escola Pia Olot.

Esperem que siguin del vostre interès

2023-24

"BULLYING: Una responsabilitat de tothom"

23 de maig

EN LINEA

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

“Bullying: una responsabilitat de tothom”

Us convidem a la xerrada per a famílies,  sobre assetjament escolar,  que impartirà la Noemí Canelles, sociòloga, treballadora social i facilitadora de grups.

En la seva xerrada ens explica què és l’assetjament escolar, quin paper hi juguen les persones agressores, les víctimes i les persones que tenen un paper d’observadores o testimonis. També planteja vies d’actuació i prevenció, tenint en compte especialment què poden fer les famílies.

A través de la trobada en línia que us oferim, podreu resoldre tots els vostres dubtes.

Dia: Dijous  23 de maig

Hora: 18:30 h

LÍMITS CONSCIENTS

24 de gener

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

Us convidem a la xerrada per a famílies que impartirà la Míriam Tirado, periodista, escriptora i consultora especialitzada en maternitat, paternitat i criança conscient.

En la seva xerrada ens explica la importància de posar límits als infants i joves des de l’acompanyament i el mateix autoconeixement i creixement personal com a mares, pares i persones que som.

A través de la trobada online que us oferim, podreu resoldre tots els vostres dubtes.

Dia: Dimecres 24 de gener

Hora: 18:30h-20:00h

Les persones inscrites rebreu l’enllaç el dia anterior a la xerrada.

EDUCACIÓ SEXUAL

22 NOVEMBRE 18:30

2022-23

L'altra cara de les pantalles

9 DE MAIG

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

Xerrada per a famílies amb Jordi Camós, expert en l’ús de les tecnologies de la informació.

“L’altra cara de les pantalles: quin impacte tenen en el desenvolupament dels infants i joves”

Us convidem a la xerrada per a famílies que impartirà el formador i divulgador Jordi Camós. Compartirà la seva expertesa amb l’ús de les tecnologies i ens ajudarà a entendre com aquesta afecta les persones i en especial als infants i joves

A través de la trobada online que us oferim, podreu resoldre dubtes i descobrir pautes tant per vosaltres com per la vostra família.

Aquesta xerrada només la podreu veure si us connecteu en directe. No es podrà veure en diferit.

Les persones inscrites rebreu l’enllaç el dia anterior a la xerrada

Com tenir cura de la salut mental en infants i joves?

8 DE FEBRER

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

Isabel Rojas Estapé: Psicòloga i periodista. Desenvolupa la seva carrera al Instituto Español de Investigaciones psiquiátricas a part de la seva tasca de divulgació.

Ella treballa en el Instituto Nacional de Investigaciones Psiquiátricas, feina que compagina amb tasques de divulgació a diferents mitjans de comunicació.

Compartirà eines i estratègies per tenir cura de la salut mental dels nostres infants i joves, així com a entendre el seu cervell per entendre les seves emocions.

A través de la trobada online que us oferim, podreu resoldre dubtes i descobrir noves eines per l’educació dels vostres fills i filles.

Emocions: aliades o enemigues?

22 DE NOVEMBRE

CLICA PER ACCEDIR A LA XERRADA

Codi  d’acces: 376002

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

Cristina Gutiérrez; educadora emocional, directora de la Granja, formadora i divulgadora. També és la responsable del Programa de Gestió Emocional dels nens/es malalts de Neurofibromatosi (NF1) de l‘Hospital Sant Joan de Déu de Barcelona.

Al llarg de la meva trajectòria he creat el Mètode La Granja©, basat en l’educació emocional i tastat des de l’any 2004 amb els més de 18.000 alumnes de 3 a 14 anys que cada any passen per La Granja. El Mètode La Granja© consisteix no només en una fòrmula per educar, sinó també en com formar cada any i en 4 mesos a nombrosos equips per convertir-los en Educadors Emocionals© que poden desenvolupar el Mètode amb rigurositat i resultats provats científicament.

2021-22

NEUROCIÈNCIES I EDUCACIÓ

15 DE FEBRER

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

Us convidem a la xerrada impartida per la Dra. Rosa Casafont, experta en neurociència i educació, que ens ajudarà a conèixer com aprèn el cervell dels nostres fills i filles per poder contribuir al desenvolupament saludable de les seves estructures i capacitats.

A través de la trobada online que us oferim, podreu resoldre dubtes i descobrir noves eines, estratègies i procediments que afavoreixin la qualitat de vida  en l’àmbit de casa i l’escola.

EDUCAR EN POSITIU

24 DE NOVEMBRE

INSCRIPCIÓ

DESTINATARIS: TOTES LES FAMÍLIES

Sovint el procés d’educació en família acaba marcat pels càstigs i els crits com a principal eina per a modificar comportaments inadequats. Això fa que molts pares i mares es trobin, amb impotència, abocats a episodis successius d’imposició de l’autoritat.

Però un altre model de socialització és possible i efectiu: el de la parentalitat positiva. I no només és possible sinó que el càstig físic s’ha demostrat que no és eficaç i, el que encara és pitjor, transmet que amor i violència poden anar de la mà. És veritat que aquesta opció requereix més esforç, temps i dedicació, però els resultats són més positius per als propis infants, per a la família i per al conjunt de la societat: afavoreix l’autoestima, l’autonomia, el respecte a l’altre i la gestió de les emocions.