Per què és important que vinguin professionals externs a l’escola i que aportin la seva mirada i expertesa ?

Moltes vegades, no n’hi ha prou amb una classe teòrica o amb l’explicació d’un llibre per entendre la magnitud del que s’està treballant. És per això que a l’optativa Tecnologia-1 de 4t d’ESO hem aprofitat la proximitat de professionals perquè ens ajudin a entendre amb exemples reals temes d’habitatge i instal·lacions domèstiques.

La primera visita va ser a càrrec de Manel Serrat, enginyer de l’Ajuntament d’Olot. Va explicar-nos la xarxa de climatització pública dels edificis d’Olot.  La “Xarxa espavilada” que nodreix energèticament l’antic hospital, el mercat municipal i la residència del Tura. També va fer referència a la sostenibilitat de les fonts energètiques i una previsió de futur sobre l’emergència climàtica.

Per altra banda, Lluís Puig, arquitecte de l’escola, va explicar el projecte de reforma del centre i la biogeologia.
Finalment, vam tenir la visita d’un exalumne, en David Bernal, doctorant d’arquitectura i assesor Apple, amb el que vam crear un projecte d’arquitectura per grups cooperatius a partir de les premises que ell ens va donar.