ETAPA 3-7

Dels 3 als 7 anys – Una etapa fonamental per al desenvolupament de les habilitats socials, emocionals i cognitives que preparen els infants per als reptes futurs

Equip educatiu 3-7

Equip Educatiu

HORARI D'ESCOLA

Més informació

L’horari lectiu de l’escola pels alumnes de l’etapa 3-7 és de 9:00 a 13:00 i de 15:00 a 17:00.
Tot i així, com a centre oferim la possibilitat d’utilitzar el servei d’acollida de 7:45 a 9:00 i de 17:00 a 18:00.

Més informació

Convertim les aules dels diferents espais en un laboratori d’aprenentatge actiu i cooperatiu. A través del joc i l’art, amb grups molt reduïts,  els espais creatius permeten als alumnes explorar, experimentar i expressar-se lliurement, afavorint un aprenentatge significatiu i la socialització. Aquest projecte fomenta la creativitat, el treball en equip i el desenvolupament emocional, respectant els diferents ritmes i necessitats dels infants.

Més informació

Els nostres itineraris d’aprenentatge, estan basats en el SUMMEM d’Escola Pia de Catalunya. Aquesta metodologia ofereix als alumnes un recorregut personalitzat i interdisciplinari que integra diferents àrees de coneixement, adaptant-se als seus ritmes, interessos i necessitats. Els alumnes participen activament en el seu procés d’aprenentatge, resolent problemes reals, treballant de manera cooperativa i desenvolupant competències bàsiques i transversals. L’objectiu és fomentar una educació integral que promogui l’autonomia, la creativitat, el pensament crític i la cohesió social dins de l’aula.

Més informació

El treball per racons és una metodologia que s’adapta als diferents ritmes d’aprenentatge i interessos dels alumnes, oferint diverses activitats simultànies dins l’aula: llengua, matemàtiques, sensorial i art. Aquesta estructura permet una atenció més personalitzada, potenciant l’ús de diferents llenguatges i fomentant l’autonomia i l’organització dels nens. Els alumnes participen activament en el seu aprenentatge, mentre que el mestre guia, observa i proporciona suport. Amb tres sessions setmanals, els racons de treball ofereixen un espai on cada alumne pot aprendre de manera significativa a través del joc i la manipulació.

Més informació

Permet treballar aspectes més concrets en grups reduïts, adaptant-se a les necessitats específiques de cada àmbit. A través de diverses activitats pràctiques i dinàmiques, els alumnes poden aprofundir en continguts lingüístics i matemàtics de manera més individualitzada. Aquesta estructura fomenta un aprenentatge actiu, en el qual els alumnes resolen problemes i adquireixen noves habilitats, mentre el mestre proporciona atenció personalitzada i suport continu. Els tallers promouen un ambient de col·laboració i creixement, assegurant que tots els alumnes desenvolupin el seu potencial al màxim.

Més informació

El ioga a l’escola és una eina per al desenvolupament emocional i físic dels nens. Aquesta pràctica integra moviments físics, tècniques de respiració i exercicis per ajudar els infants a connectar amb el seu cos i les seves emocions d’una manera lúdica i adaptada a la seva edat.

Beneficis Clau:

• Consciència Corporal: El ioga ajuda a prendre consciència del seu cos i a millorar el control sobre els seus moviments.
  • Gestió Emocional: A través de tècniques de respiració i postures, els nens aprenen a identificar, expressar i regular les seves emocions de manera saludable.
  • Concentració i Calma: Els exercicis de relaxació fomenten la concentració i la calma, contribuint a un millor rendiment acadèmic i a un ambient escolar positiu.

En conjunt, el ioga promou un benestar general i ajuda els nens a desenvolupar habilitats emocionals essencials, millorant la seva qualitat de vida i creant un entorn d’aprenentatge més equilibrat i harmoniós.

Més informació

El treball cooperatiu és una metodologia clau per al desenvolupament social i emocional dels nens. Fomenta la col·laboració i la comunicació entre els infants, ajudant-los a aprendre a treballar junts i a resoldre problemes en grup.

• Habilitats Socials: Els nens aprenen a compartir, negociar i respectar les opinions dels altres, millorant les seves habilitats socials.
  • Resolució de Conflictes: Treballant en grup, els infants desenvolupen estratègies per resoldre conflictes i prendre decisions conjuntes.
  • Empatia i Cooperació: A través de les activitats cooperatives, els nens aprenen a comprendre i valorar les emocions i necessitats dels altres, promovent l’empatia i la solidaritat.

El treball cooperatiu no només enforteix les relacions interpersonals, sinó que també contribueix al desenvolupament de competències socials essencials, creant un entorn d’aprenentatge positiu i inclusiu.

CRITERIS D’AVALUACIÓ 2024-25

CRITERIS I3 | I4 | I5