ETAPA 7-12
CICLE MITJÀ I SUPERIOR DE PRIMÀRIA
Aquesta etapa té per objectiu consolidar hàbits, coneixements i competències clau. El treball de l’autoestima, de l’autoconeixement, de la convivència i del gust per aprendre són aspectes molt importants que marquen el que fem. Potenciem l’aprenentatge cooperatiu, l’ecologia emocional i les propostes educatives que s’ofereixen són engrescadores, vivencials, satisfan els interessos dels alumnes i les seves necessitats.
HO FEM A PARTIR DE 4 EIXOS:
ACOLLIDA I CONVIVÈNCIA
Creant un entorn acollidor i de pertinença al grup on l’alumne és el centre de tot el que fem. Treballant habilitats i actituds, que li aporten autonomia i responsabilitat, reforçant la seva autoestima, desenvolupant el seu autoconeixement, practicant habilitats socials i treballant les emocions. Cercant el seu benestar i la il·lusió per tornar cada dia a l’escola per compartir amb els seus companys créixer i aprendre.
CONEIXEMENT
Estimulant la curiositat i la capacitat de fer-se bones preguntes per tal de poder iniciar el desenvolupament de la seva capacitat de recerca i construcció de coneixement des d’una vessant creativa. Consolidant coneixement, un bon nivell competencial i hàbits de treball. Cercant una actitud proactiva per aprendre, capacitat d’autosuperació i creativitat. Fent viure l’aprendre i créixer com a una actitud natural, vital i emocionant del dia a dia.
METODOLOGIES
ITINERARIS D’APRENENTATGE, TALLERS, ROBÒTICA I PROGRAMACIÓ, LLENGUATGE AUDIOVISUAL, MÚSICA I ART:
Combinant diferents metodologies i agrupacions, proposant activitats diverses i vivencials que afavoreixen l’aprenentatge actiu i competencial que els conduirà a desenvolupar competències lingüístiques, de raonament matemàtic, científiques i creatives. Fent ús de les noves tecnologies com usuaris i creadors per posar les bases d’una bona competència digital. Treballant la comunicació, el multilingüisme i l’aprendre de forma cooperativa, cercant que sigui una persona empàtica, reflexiva, respectuosa i compromesa.
PARTICIPACIÓ I EMPRENEDORIA:
Convertint els alumnes en els protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge, proposant reptes, celebracions o l’ambientació dels espais. Fent-los partícips de l’avaluació dels seus aprenentatges, de la gestió d’aula, de projectes de centre o de ciutat. Demanant-los implicació, autonomia i responsabilitat en projectes que aconsegueixen el benestar propi i dels altres. Fent-los sentir feliços de formar part d’una comunitat que els estima.
L’EQUIP QUE ACOMPANYA A LES VOSTRES FILLES I FILLS
ANNA AHUMADA
Equip Educatiu 3r
ESTER RIVAS
Equip Educatiu 3r
MONTSERRAT OLLER
Equip Educatiu 3r
MONTSE MASMITJÀ
Equip Educatiu 4t
LAIA PERACAULA
Equip Educatiu 4t
MOI DUBÉ
Equip Educatiu 4t
ANNA CONILL
Equip Educatiu 5è
XEVI COMA
Equip Educatiu 5è
EVA LORENTE
Equip Educatiu 5è
JOAN VILA
Equip Educatiu 6è
PAU OBRADOR
Equip Educatiu 6è
ITA ASPARÓ
Equip Educatiu 6è
SARA RUBIÓ
Equip Educatiu 6è
ANNA AHUMADA
Equip Educatiu
LAIA CASTELLVÍ
Equip Educatiu
CARME NOGUER
Equip Educatiu
FERRAN SALA
Equip Educatiu
HORARI D'ESCOLA
Més informació
L’horari lectiu de l’etapa 7-12 és de 9:00 a 13:00 i de 15:00 a 17:00.
Tot i així, com a centre oferim, al matí, la possibilitat d’utilitzar el servei d’acollida matinal de 8:00 a 8:45 i, a la tarda, poden fer ús lliure de la mediateca com a espai de treball de 17:00h a 18:00.
TREBALL
Més informació
El treball dels itineraris a la nostra etapa es caracteritza per donar una resposta competencial a un problema en concret. Sempre que podem, intentem fer un retorn a la ciutat amb la resposta.
Partim d’un treball interdisciplinar on utilitzem cadascuna de les àrees per poder donar la millor resposta.
COOPERACIÓ
Més informació
El treball cooperatiu és una metodologia clau per al desenvolupament social i emocional dels nens. Fomenta la col·laboració i la comunicació entre els infants, ajudant-los a aprendre a treballar junts i a resoldre problemes en grup. Aquest treball, a la nostra escola, es basa en el programa Cooperar per Aprendre, Aprendre a Cooperar de la UVic- UCC.
- Habilitats Socials: Els nens aprenen a compartir, negociar i respectar les opinions dels altres, millorant les seves habilitats socials.
- Resolució de Conflictes: Treballant en grup, els infants desenvolupen estratègies per resoldre conflictes i prendre decisions conjuntes.
- Empatia i Cooperació: A través de les activitats cooperatives, els nens aprenen a comprendre i valorar les emocions i necessitats dels altres, promovent l’empatia i la solidaritat.
El treball cooperatiu no només enforteix les relacions interpersonals, sinó que també contribueix al desenvolupament de competències socials essencials, creant un entorn d’aprenentatge positiu i inclusiu.
PROXIMITAT
Més informació
L’escola és un espai obert i proper per a tothom que en forma part i les seves famílies. També acollim activitats a nivell de ciutat i cedim els nostres espais quan és necessari.
HÀBITS
Més informació
La nostra etapa es caracteritza per un important creixement maduratiu dels nostres alumnes. És important que els acompanyem en aquest procés si volem aconseguir persones autònomes i amb uns hàbits de treball òptims.
FAMÍLIES
Més informació
El nostre objectiu és aconseguir el benestar general dels nostres alumnes i això només ho podem aconseguir establint una relació de confiança amb les nostres famílies. És molt important que les famílies formin part de l’escola, per aquest motiu, a part de les entrevistes que fem durant el curs, les convidem diverses vegades a participar d’activitats de l’escola i formar-ne part.