ESO
Dels 12 als 16 anys
És una etapa educativa que conté quatre cursos:
1r d’ESO, 2n d’ESO, 3r d’ESO I 4t d’ESO (12 anys-16 anys)
Aquesta etapa és clau per a la formació acadèmica i personal dels nois i noies. En acabar-la, els alumnes hauran d’haver assolit les competències que facilitin enfocar els estudis posteriors, la seva vida professional i ciutadana. En aquesta etapa el nostre treball conté una proposta rica en aprenentatges competencials, globals i de cooperació, en autonomia i protagonisme de l’alumne, connectada amb el món que viu l’adolescent i el futur que li toca la porta. Potenciem l’acompanyament i orientació de l’alumne, amb espais molt personalitzats, pensats per a què els nois i les noies puguin dissenyar, treballar i aconseguir els seus objectius acadèmics, professionals i personals i alhora sentir-se valents i feliços per afrontar un futur on tindran la responsabilitat de contribuir a fer un món una mica millor.
En finalitzar l’etapa l’alumne obté el graduat amb ESO que li permet accedir als estudis post-obligatoris.
EL PAS PER L’ESCOLA
Compartim un tast del pas de l’Escola de noies i nois de 4t de Secundària
HO FEM A PARTIR DE 4 EIXOS:
ACOMPANYAMENT, ORIENTACIÓ I CONVIVÈNCIA
ACOMPANYAMENT
ORIENTACIÓ I CONVIVÈNCIA
Creant un ambient de treball, convivència i proximitat on l’alumne és el centre de tot el que fem. Acompanyant a l’alumne en la seva evolució acadèmica, en la interiorització de les actituds i habilitats que el fan créixer com a persona, en l’adquisició d’uns hàbits saludables i respectuosos amb el seu entorn. Oferint una bona orientació del món acadèmic post-obligatori i el món professional. Desenvolupant l’autoconeixement, l’autoestima, treball d’ecologia emocional i resiliència per a que cada noi i noia plantegi i afronti amb il·lusió i convenciment els reptes de futur.
CONEIXEMENT
CONEIXEMENT
Oferint eines, estratègies, habilitats que li facilitin el coneixement i l’aprenentatge continuat per afrontar els estudis posteriors. Definint i compartint amb l’alumne les competències que ha d’assolir en acabar l’etapa per assegurar l’acreditació i, alhora, el plaer de continuar formant-se, fent-ne un objectiu comú. Cercant capacitat d’autosuperació, interès pel coneixement i creativitat. Fent viure el coneixement, el saber com a una actitud vital, clau pel pensament crític, el lideratge i la capacitat de transformar l’entorn per fer-lo millor.
MÈTODE: II+D, TDR,
MÈTODE:
II+D, TDR,
EMPRENEDORIA, INTERCANVIS LINGÜÍSTICS, ROBÒTICA I PROGRAMACIÓ, LLENGUATGE AUDIOVISUAL, MÚSICA I ART:
Involucrant els alumnes en la resolució de reptes o projectes complexos i del món real a través dels quals desenvolupin actituds, habilitats, pensament crític, coneixement i creativitat. Convidant-los a crear dissenys o productes per satisfer necessitats socials. Fent present en tots el àmbits l’ús de les noves tecnologies, cercant una competència digital que li obri les portes al món. Treballant la comunicació, el multilingüisme a totes les àrees i en la vivència a partir dels intercanvis amb escoles d’altres països. Aprenent de forma cooperativa com a clau per a qui vol comprendre el món i les persones amb una actitud de respecte, compromís i generositat.
PARTICIPACIÓ I EMPRENEDORIA
PARTICIPACIÓ I
EMPRENEDORIA
Convidant als alumnes a ser els protagonistes de tot el que fem. Oferint espais d’autonomia i presa de decisions que tenen a veure amb el dia a dia de l’escola i el seu futur. Fent-los partícips de l’avaluació dels seus aprenentatges, de la gestió d’aula, de projectes de centre, de ciutat, de país o del món. Demanant-los pensament crític, creativitat, responsabilitat i compromís en projectes que aconsegueixen el benestar propi i dels altres. Fent-los sentir feliços de formar part d’una comunitat que els estima i alhora procurar felicitat al seu entorn.
Equip educatiu d’ESO que acompanya a les vostres filles i fills
XUS MARCER
Equip Educatiu 1r
IRENE BOSCH
Equip Educatiu 1r
ELISABET CROS
Equip Educatiu 1r
JORDI COLL
Equip Educatiu 1r
RAMON MASOLIVER
Equip Educatiu 2n
DELFÍ ANGLADA
Equip Educatiu 2n
VANESSA CAMPRUBÍ
Equip Educatiu 2n
ANNA CORTÉS
Equip Educatiu 3r 4t
LAVÍNIA MATILLÓ
Equip Educatiu 3r 4t
EVA SÀNCHEZ
Equip Educatiu 3r
MARIA CAMATS
Equip Educatiu
RAFEL TRESSERRAS
Equip Educatiu 4t
ANNA PORTAS
Equip Educatiu 4t
RAMON PUJOL
Equip Educatiu 4t
MOI TRIADÚ
Equip Educatiu
ROGER VIDAL
Equip Educatiu
FERRAN SALA
Equip Educatiu
FERRAN ROCA
Equip Educatiu
HORARI D'ESCOLA
Més informació
L’horari lectiu del primer cicle d’ESO (primer i segon d’ESO) és de 8:30 a 14:00 en torn de matí de dilluns a divendres. El torn de tarda varia segons el dia de la setmana. Els dilluns l’horari és de 15:30 a 17:30; els dimarts, dijous i divendres és de 15:30 a 16:30, i els dimecres tarda no hi ha classe.
L’horari lectiu del segon cicle d’ESO (tercer i quart d’ESO) és de 8:30 a 14:00 en torn de matí de dilluns a dijous, i de 8:30 a 15:00 en horari intensiu els divendres. El torn de tarda també varia segons el dia de la setmana. Els dilluns l’horari és de 15:30 a 17:30; els dimarts i dijous és de 15:30 a 16:30, i els dimecres i divendres tarda no hi ha classe.
A la tarda, els alumnes poden fer ús lliure de la mediateca com a espai de treball de 15:00h a 19:00 de dilluns a dijous i fins les 18:30 els divendres.
HORARI 1r d’ESO
HORARI 2n d’ESO
HORARI 3r d’ESO
HORARI 4t d’ESO
COM ENS ORGANITZEM
Més informació
A la nostra Secundària és una etapa activa, dinàmica, emprenedora…
A l’etapa de Secundària de l’Escola Pia d’Olot, hi trobareu un equip humà, professional, il·lusionat i en contínua formació que creu en la seva feina i que es planteja objectius de millora cada curs així com un alumnat protagonista del seu procés d’aprenentatge. Nosaltres, els professors, els fomentem l’autoestima i la seguretat en sí mateixos, ja que creiem que aquestes són unes de les claus de l’èxit.
La metodologia emprada respon a les necessitats del moment. Treballem cooperativament en projectes d’emprenedoria i treball interdisciplinar, les nostres ja conegudes II+D. Els alumnes investiguen, innoven, desenvolupen i comuniquen, emprant diferents llengües: català, castellà, anglès i francès, ja que la nostra etapa és plurilingüe.
Som una etapa acollidora, participativa i oberta a les famílies i a l’entorn. Participem en concursos, certàmens, trobades, simpòsiums, intercanvis, projectes europeus…
Treballem valors com a eixos fonamentals de l’etapa . Volem que els nostres alumnes esdevinguin ciutadans responsables, crítics, emprenedors, decidits… capaços de canviar i millorar el món. Que siguin els artífex de crear una societat on el respecte per les persones, el planeta, el món… no sigui un somni, sinó una realitat.
SORTIDES
Més informació
Properament
EINES TIC
Més informació
- Educar en un entorn connectat en la que l’ordinador i les eines tecnològiques (com els telèfons mòbils) siguin una eina de treball que ajudin a la formació i aprenentatge de l’alumnat.
- Saber utilitzar amb fluidesa eines com: navegador, correu electrònic, documents digitals compartits, eines d’edició de vídeo, presentacions digitals…
- Substituir els llibres de text de paper per llibres electrònics.
- Rebre classes on s’utilitzin llibres i materials en format digital, amb l’ajuda de pissarres digitals.
- utilitzar ordinadors i altres aparells (telèfon mòbil, per exemple) com eina de treball dins la classe per
(A part del projecte 1×1, l’alumnat de l’escola estudia robòtica i, en cas de triar la matèria optativa, informàtica a 4rt de secundària.)”
DESPRÉS DE L'ESO
Més informació
L’ESO és l’última etapa de l’escolarització obligatòria. En finalitzar-la, l’alumne obté el Graduat en Educació Secundària Obligatòria que li permetrà continuar el seu camí d’aprenentatge cursant estudis post obligatoris o accedir al món laboral.
Treballem a partir de les capacitats personals de cada alumne, intentant oferir una educació integral que ajudi al creixement personal, tot potenciant les seves aptituds.
L’atenció personalitzada és l’eix vertebrador de la formació i una eina bàsica per atendre la diversitat i la singularitat de l’alumnat.