Avui, com cada 30 de gener celebrem el Dia Escolar de la No Violència i la Pau (DENIP).

Enguany ho hem celebrat d’una manera especial, les 20 escoles Pies hem fet el mateix.

Inspirats en les banderoles del Tíbet penjades a l’aire lliure, carregades de desitjos, hem creat els nostres propis desitjos de pau perquè se’ls emporti el vent i es compleixin.

En el budisme, les banderes de pregària o oració són trossos de tela rectangular de colors hissades en indrets d’alta muntanya del Tibet. Les banderes estan impreses amb pregàries i imatges que es presenten en grups de cinc colors: blau ( el cel) , blanc (l’aire) , vermell (el foc) , verd (l’aigua)  i groc ( la terra) Tradicionalment, les banderes de pregàries s’utilitzen per promoure la pau, la compassió, la força i la saviesa. Les banderes de les pregàries arrossegades pel vent, difondran la bona voluntat i la compassió en tot l’espai omnipresent.

Cada alumne ha escrit, dibuixat o creat un missatge de Pau, un desig per un món millor,  en mig foli vertical, d’un dels cinc colors de les banderes de pregària tibetanes. Després hem preparat unes gallardes ajuntant-les totes en grups de cinc banderes seguint l’ordre dels cinc colors, blau, blanc, vermell, verd i groc.

Al mateix temps, cada tribu ha elaborat mitja cartolina vertical ( pot ser a les dues bandes), que representa una bandera de pregària tibetana més gran,  amb un missatge general, dibuixos, la signatura, el que han volgut. Són aquestes cartrolines el que han presentat al pati els nostres alumnes a l’acte conjunt d’avui.

Més imatges Aquí