MANIFEST DENIP 2023

MANIFEST DENIP 2023 – NO ALS CONFLICTES ARMATS! ODS n. 16

Ahiri, 30 de gener, totes les persones que formem part de la comunitat educativa del’Escola Pia  ens hem trobat, per celebrar un any més el DENIP: el Dia Escolar de la No-Violència I de la Pau.

Malauradament, estem lluny de viure en un món de pau, perquè no hi pot haver pau si, encara, en molts punts de la Terra, continua havent-hi tantes formes d’injustícia i de violència. Les guerres, els maltractaments, l’explotació en el treball, la destrucció del medi ambient, són situacions que estan molt lluny de resoldre els conflictes i no fan altra cosa que afavorir la pobresa i la desigualtat.

Per a totes les persones afectades, des d’aquí volem tenir un pensament de pau, de solidaritat i de tendresa a través dels mandales que hem anat fent a cada classe i que avui tenim exposades.

Estem convençuts que al món, a la Terra, hi cap tothom i tothom té dret a gaudir-ne i a viure-hi sense exclusions, sense pors i sense privilegis. Estem convençuts també que els conflictes es poden resoldre si se’n tenen ganes i s’estableix una bona base de diàleg.Els mitjans de comunicació ens parlen cada dia de casos de guerra, de violència… però no hem d’oblidar tampoc altres víctimes i conflictes, que per no ser tan mediàticamentespectaculars continuen patint cada dia milers de persones.

Avui hem volgut, a través dels diferents mandales que hem fet, construir un patchwork on se’ns facin presents tots aquests conflictes invisibilitzats i també fer palès el nostre desig de pau per a tota la terra.

Ens agradaria que el treball que hem anat fent aquests dies ens ajudés també a fer camí cap a l’ODS n. 16 que ens parla de promoure societats pacífiques i inclusives per tal d’aconseguir un desenvolupament sostenible i proporcionar accés a la justícia per a totes les persones.

Gandhi ens sacseja quan diu “el més atroç de les coses dolentes és el silenci de la bona gent”. Avui des d’aquí, volem denunciar l’atrocitat de la guerra i reconèixer la tasca de totes les persones i institucions que, com vosaltres, amb el seu treball diari, amb petites o grans accions, fan possible avançar cap a un món millor.

UN MÓN EN PAU ÉS POSSIBLE!