DENIP 2024

Avui, 30 de gener, totes les persones que formem part de la comunitat educativa de L’ESCOLA PIA D’ OLOT ens  trobem per celebrar un any més el DENIP: el Dia Escolar de la No-violència I de la Pau.

Durant aquestes setmanes hem estat treballant la necessitat de la Pau a través del somni que Martin Luther King va explicar en un discurs fa més de 60 anys. Els somnis ens fan pensar en gran i ens ajuden a voler ser, ens ajuden a créixer. Tenir somnis i utopies és necessari ja que dóna sentit a la nostra vida i fa que aquesta no sigui un passar per aquí sense pena ni glòria. És molt important tenir clar que, busquem el que busquem, el camí també ens ha de fer feliços, no sols el producte o la consecució del somni.

Fa 5 anys nosaltres també vam tenir uns somnis que vam guardar a la nostra càpsula del temps. Avui recuperem aquests somnis, il·lusions i desitjos de pau.

Igual que passa amb el discurs de Martin Luther King, estem més a prop d’aconseguir alguns d’aquests desitjos, i en altres encara queda molt camí per fer.

Malauradament, estem lluny de viure en un món de pau, perquè no hi pot haver pau si, encara, en molts punts de la Terra, hi continua havent tantes formes d’injustícia i de violència. Les guerres, els maltractaments, l’explotació en el treball, la destrucció del medi ambient, són situacions que estan molt lluny de resoldre els conflictes i no fan altra cosa que afavorir la pobresa i la desigualtat.

Per a totes les persones afectades, des d’aquí volem tenir un pensament de pau, de solidaritat. Estem convençuts que al món, a la Terra, hi cap tothom i tothom té dret a gaudir-ne i a viure-hi sense exclusions, sense pors i sense privilegis. Estem convençuts també que els conflictes es poden resoldre si hi ha la voluntat de fer-ho i s’estableix una bona base de diàleg.

Com va dir Martin Luther King, Avui us dic a vosaltres, amics meus, que malgrat les dificultats del moment jo encara tinc un somni. Seguim somiant la pau, i seguim treballant per acostar-nos cada cop més a un món més just i igualitari per a tothom.

“No deixem de somiar”

VEURE UN TAST D'IMATGES