ENTORN SEGUR

El nostre compromís

A l’Escola Pia tenim el compromís de treballar per un entorn segur on es garanteixin els drets dels infants i joves promovent un ambient protector a nivell físic, psicològic, social i digital.

Bústia de protecció d’infants i joves

Aquesta bústia posa a disposició de totes les persones que integren la nostra comunitat educativa -alumnat, famílies, professorat, monitoratge i personal d’administració i serveis- un canal de comunicació on poder explicar aquelles situacions que pateixin els infants i joves de la nostra institució i que puguin afectar la seva seguretat, la seva integritat o el seu benestar, tant si es produeixen a l’Escola com fora d’aquesta.

La bústia està preparada per garantir l’anonimat de la persona informant, si aquesta ho desitja.

Agraïm per endavant les vostres aportacions.

ESCRIU-NOS
Canal de denúncies regulat a la Llei 2/2023

En compliment de la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció, Escola Pia de Catalunya posa el canal de denúncies a disposició de qui hi pugui tenir un interès legítim. Aquest és un sistema intern d’informació que permet reportar, de manera confidencial i àgil, irregularitats que es puguin advertir en el desenvolupament de l’activitat professional, i que puguin suposar infraccions de la normativa legal i/o interna de la Institució.

La identificació de la persona denunciant és totalment voluntària. Escola Pia de Catalunya i les persones responsables de gestionar aquest canal, adoptaran en qualsevol cas les mesures necessàries per garantir la confidencialitat i protecció de les seves dades personals.

ESCRIU-NOS
Veure el document >

Entorn físic segur i protector

La nostra primera mirada des de l’àmbit de la protecció ha d’anar dirigida als espais on conviuen i es desenvolupen els nens, nenes i adolescents, i a com es configuren les relacions en aquests entorns.

El centre educatiu, lloc on els infants passen una gran part de la seva vida, és una peça clau.

Entorn emocional segur i protector

Treballem per crear a les nostres escoles un ambient acollidor, càlid i agradable. Pensem en espais que afavoreixin la convivència i la relació. Totes les millores que anem fent en els centres van encaminades a aconseguir aquestes sensacions: transparència, obertura, claredat, confort…
La decoració i l’ambientació volen aconseguir la creació d’espais que l’alumnat pugui personalitzar i sentir l’espai com a propi.

Equip educatiu conscient

A les nostres escoles i entitats els professionals disposen de formació, eines i espais per atendre els infants, adolescents i joves.

La tutoria, els espais d’atenció individual i en petit grup i la gestió de la resolució de conflictes són algunes d’aquestes eines.

Pel que fa a la formació, comptem amb la col·laboració de la Fundació Vicki Bernadet. Ens ho explica, la Pilar Polo en aquest vídeo:

Comunitat educativa protagonista

Els professionals dels centres educatius i entitats de la nostra institució han de garantir que les escoles siguin entorns segurs i protectors.

També els infants i adolescents i les seves famílies són protagonistes i han de participar de manera activa a l’hora de convertir l’escola en un entorn segur i protector.

La prevenció és clau per aconseguir-ho.