Com crear vincle a través de la pantalla, l’eix central de la Jornada Escola Pia.

• ●  Més de 700 persones inscrites en aquesta XXXIIIa edició.

• ●  La trobada ha comptat amb la col·laboració del Genís Roca, l’Anna Forés i l’actuació

sorpresa de la Judit Neddermann, exalumna de l’Escola Pia de Mataró.

• ●  Per primera vegada la Jornada s’ha celebrat en línia des de les instal·lacions de l’ESCAC.

Dissabte, 6 de febrer, Terrassa.- L’Escola Pia de Catalunya ha celebrat avui el la XXXIIIa edició de la Jornada Escola Pia. Enguany, destinada a reflexionar al voltant dels vincles a través de la pantalla.

Més de 700 persones inscrites a l’esdeveniment que, a causa de la pandèmia, s’ha celebrat en línia. Des de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC), l’organització de l’esdeveniment ha sabut traspassar el contingut i l’emoció de la jornada a aquest nou format no presencial.

En la introducció, el P. Provincial de l’Escola Pia de Catalunya, Eduard Pini, ha agraït molt la feina de tots i totes les docents, persones voluntàries i personal de la institució per l’acompanyament que fan, especialment amb les complicacions que ha portat la covid-19. “Us animo a seguir fent un món millor, a través del vincle que teixim des de l’Escola Pia. Cadascú des del seu lloc: des del lleure, des dels pisos d’acollida, des de les aules…” ha dit en la seva intervenció.

L’Anna Forés, directora adjunta de la Càtedra de Neuroeducació de la UB-EDU, ha sigut l’encarregada d’entrar en matèria al parlar sobre el vincle a través de la pantalla. Ha posat l’accent en la importància de fixar-nos en les oportunitats que ens acosta la tecnologia. “És fàcil caure en fixar-nos en tot allò que “no” podem fer, però és essencial centrar-nos en tot allò que “sí” podem fer”, ha dit.

Al seu torn, en Genís Roca, expert en temes digitals, ha posat sobre la taula la idea que “totes les revolucions tecnològiques necessiten moviments socials que les revisin. Caldrà escriure un nou contracte social”. Durant la seva ponència, ha donat molts missatges optimistes en referència al vincle en el món digital. “Què és el vincle? Una persona és d’allà on participa. Es pot estar desconnectat presencialment o super connectat a través de la pantalla”.

Les dues intervencions han conclòs amb una taula rodona conduïda pel Jaume Montsalvatge, responsable de l’àrea pedagògica i innovació de l’Escola Pia de Catalunya, en la que s’ha respost algunes de les qüestions que els espectadors han anat plantejant a través del xat de l’esdeveniment.

Durant la Jornada també s’han conegut els guanyadors dels Premis Sant Josep de Calassanç, que cada any reconeixen la feina i implicació de persones i grups de la institució. L’equip de voluntàries de Benallar,

l’equip de monitors de les Colònies Jordi Turull i a l’equip de pastoral i escola verda d’Igualada pel projecte “5 minuts per mi” han estat els escollits pel jurat en aquesta edició.

Toni Burgaya, director general de l’Escola Pia, ha agraït la feina que fan totes les persones de la institució i la participació a una Jornada que, per primera vegada, s’ha obert no només al personal docent, sinó que també a totes les persones treballadores i voluntàries que formen part de l’Escola Pia.
Per acabar, una actuació de luxe, en la que la Judit Neddermann, exalumna de l’Escola Pia de Mataró, ha dedicat a tots els participants un dels seus temes sobre el vincle, “Voldria que fossis aquí”.