NÚM. 17 // NOVEMBRE 2019

Cada any, en l’avinentesa del 27 de novembre, recordem Josep Calassanç, l’inventor de l’Escola Pia. Ell, durant els anys del seu treball al seu bisbat d’Urgell, ja havia descobert la importància de l’sjolé, com s’anomenava en la Grècia clàssica el temps lliure de què disposaven tan sols les persones lliures. Dedicar temps a fer les feines que calia fer, a casa, al camp, a la ciutat, era considerat una cosa vergonyosa, pròpia d’esclaus. La gent lliure tenia tant de temps lliure que podien gastar-lo com millor els abellia, i ja sabem que una dedicació preferent era a la conversa a l’àgora, que comportava la possibilitat de plantejar-se preguntes i de buscar-hi respostes. Tal va ser l’origen de la filosofia i de la ciència. (+)

PARAULES CREUADES
Alumnes de l’Escola Pia Nostra Senyora, mestres i famílies, reflexionem sobre la política i la relació i implicació que hi tenen els joves.(+)
JORNADA SUMMEM 2019
Ja pots veure el vídeo de la jornada! Més de 450 professors que van compartir els seus itineraris d’aprenentatge. (+)
JUGUEM PEL SENEGAL
Celebrem les XXIV Jornades de Futbol Solidari, amb les quals es pretén fer una aportació econòmica d’un centre de secundària a l’Escola Pia de Sokone.  (+)
NADALES SOLIDÀRIES
L’Escola Pia Nostra Senyora acollirà un concert solidari de nadales que destinarà els beneficis a la Fundació d’Educació Solidària. (+)
SAN SEBASTIÁN 2019, UN PREMI DE POR

Els guanyadors de la Mostra Audiovisual 2019 han gaudit d’un viatge a San Sebastián en motiu de la celebració de la
“30ª Semana de cine Fantástico y de Terror”.

Ens expliquen la seva experiència en aquest vídeo!  (+)

#xarxaQuinze97
30 anys d’arxiu i d’històriaEl Pare Florensa ha estat, durant més de trenta anys, l’historiador de l’Escola Pia de Catalunya. Parlem amb ell sobre el que suposa aquesta figura, la seva trajectòria i dedicació. Catalunya és l’única Província de l’Escola Pia del món que té el seu propi arxiver i historiador, tasca que va començar el Pare Poch, qui era reconegut fins i tot per arxius com el de la Corona d’Aragó per la feina que feia.  (+)

COLÒNIES TURULL CELEBRA L’AGO 2019
Més de 65 voluntaris participen de la trobada anual per engegar un nou curs ple de reptes i propòstis. (+)
LES PARADOXES DE LA INNOVACIÓ EDUCATIVA
“En educació cal trencar els murs de les aules i ho estem fent”, entrevista a Anna Jolonch. (+)
CAMINADA PER LA PAU 2019

Un any més els alumnes de 4t d’ESO han participat de la tradicional “Caminada per la Pau” coincidint amb Sant Josep de Calassanç. (+)

© Escola Pia de Catalunya 2018. Tots els drets reservats. Contacta’ns.