PROJECTE 22-23:REINTERPRETEM ELS CONTES POPULARS: DISSENY SONOR I IL·LUSTRACIÓ

PROJECTE 21-22:REINTERPRETEM ELS CONTES POPULARS: DISSENY SONOR I IL·LUSTRACIÓ

El curs passat, en ple confinament, les àrees de Visual i Plàstica i Música es van coordinar per dur a terme un projecte que va engrescar a l’alumnat: reinterpretar un conte clàssic, tot partint de la base que avui en dia els nostres codis morals són diferents i que hem de dotar de contingut i perspectiva actual aquests relats.

Aquest curs hem tornat a plantejar aquest projecte, amb l’avantatge que ara podíem fer un acompanyament presencial al nostre alumnat (el curs passat tot havia de ser des de la distància) i el resultat ha estat excel·lent. En primer lloc hem fet una descoberta de diferents il·lustradors i els seus estils, hem treballat varies tècniques d’il·lustració com el collage, l’aquarel·la, el blanc i negre, la il·lustració digital… Hem descobert la importància de la  tipografia que acompanya les imatges i hem après els  plans i enquadraments que hem d’utilitzar depenent del que volem transmetre.

Utilitzant la web MusicLab per compondre la banda sonora que acompanya a cada il·lustració, l’alumnat ha entès molt bé la potència que té una proposta artística quan el so ajuda al missatge d’una imatge i a la inversa. Partint de motius melòdics senzills hem après a dotar-los d’acompanyament rítmic, a escollir el timbre adequat per a cada escena, a utilitzar un acompanyament harmònic per dotar de potència dramàtica…

Us deixem un parell de mostres d’algunes reinterpretacions dels clàssics Hansel i Gretel, a càrrec de la Yi Xuan Wang, i de la llegenda de Sant Jordi, de la Mar Sayol. Una visió dels valors que volem transmetre com a societat partint de la nostra pròpia cultura popular!

Podeu donar un cop d’ull a la resta de projectes en aquest enllaç.