TERRATRÈMOL MARROC – CAMPANYA d’EMERGÈNCIA

L’Escola Pia d’Olot vol expressar la seva solidaritat i suport  a les persones i les seves famílies que han patit el recent terratrèmol al Marroc.

En aquests moments tan crítics, animem a les famílies de l’escola a mostrar la seva solidaritat, per ajudar a la població que ha patit aquests esdeveniments tan crítics i terribles, utilitzant els canals oficials i plenament establerts com pot ser entre d’altres,  el Fons Català de Cooperació.

Adjuntem la informació que ens ha arribat des del Fons Català de Cooperació.

TERRATRÈMOL MARROC

CAMPANYA D’EMERGÈNCIA

CRIDA D’EMERGÈNCIA PER A LA POBLACIÓ VÍCTIMA DEL TERRATRÈMOL AL MARROC

El sisme, de magnitud 6,8 graus, que es va produir dissabte de setembre de 2023 a les 23:11 hores ha causat la mort d’almenys 2.122 persones, un balanç de víctimes que probablement augmentarà els pròxims dies.

L’epicentre del terratrèmol ha tingut lloc a zones remotes del Gran Atlas, on es creu que rauen moltes de les víctimes.

El sisme també va sacsejar la històrica ciutat de Marràqueix, que és la ciutat més propera a l’epicentre. Cases i altres edificis de la ciutat, declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, es van esfondrar. Marràqueix ha resultat greument danyada.

Les carreteres i les vies de comunicació estan bloquejades i impedeixen que les ambulàncies arribin fins als ferits, i, mentre els veïns i les autoritats s’afanyen per retirar la runa, les tasques de rescat i socors resulten difícils a causa del terreny muntanyós, el risc d’esllavissades de terra i les grans distàncies.

El Fons Català té una llarga trajectòria de suport al Marroc. En aquest moment, estem ja en procés d’identificació de les respostes d’emergència i les entitats aliades durant la fase de reconstrucció post-emergència, tenint en compte la població d’origen marroquí que viu a casa nostra. En aquest sentit, el Fons Català impulsarà el treball de recuperació amb enfocament municipalista i territorial.

Així, el Fons Català fa una crida als ajuntaments i les institucions supramunicipals a sumar-se a aquest procés de reconstrucció i de suport a la població damnificada, a través del projecte 3874. CRIDA D’EMERGÈNCIA PER A LA POBLACIÓ VÍCTIMA DEL TERRATRÈMOL AL MARROC. Trobareu adjunt el full de compromís.

D’altra banda, en cas que la vostra ciutadania tingui interès a participar a la campanya, us agrairem que els indiqueu que poden fer aportacions a través de BIZUM: 06974 per transferència bancària al compte que s’indica al full de compromís d’aportacions privades.

Ben cordialment,

Isidre Pineda Moncusí